Raambediening kant van bestuurder

hallo allen, ik heb volgende uitdaging.

Voor alle 4 ramen zit bij bestuurder de bediening in een paneel. Ook zit daar een knopje bij op volgens mij voor blokkeren bediening overige ramen.

De bediening in elke deur afzonderlijk werkt nog wel, de centrale bediening voor de 3 overige ramen echter niet meer. Of ik nu de blokkeerknop indruk of niet.

Wat kan er defect zijn? Is die bediening software?

Duijzer

Donateur
Uit je verhaal begrijp ik dat de ramen wel werken, alleen de bediening in het linker voorportier niet. Waarschijnlijk is de unit stuk, die is in zijn geheel te vervangen. Wat nog wel eens kan helpen (als hij nat geworden is doordat het portier open heeft gestaan) is even goed drogen. Maar met de hoeveelheid regen van afgelopen tijd zal dat wel niet het probleem zijn.

Canon-Eye

Forumguru
Het blokkeerknopje schakelt alleen de bediening van de achterste ramen uit. Handig om te voorkomen dat bv. kleine kinderen achterin die ramen op een verkeerd moment openen. Werkt dus niet in op het rechter voorportier.

Die gedachte had ik ook echter ik vind het dan opvallend dat de knop behorende bij bestuurder raam wel werkt en de ramen die elders zitten niet.

Ik zal m eens uitbouwen. Weet iemand of dit analoge schakelaars zijn dus met een simpele pieper door te meten zijn?

Bovenaan Onderaan