Raambesturing vanaf de bestuurdersstoel

QuantumCat

Donateur
In mijn Skoda Fabia II, heb ik aan de bestuurderskant het volgende euvel:
Als ik de bestuurdersraam bedien, kan ik het raam open en dicht sturen.
Als ik de andere ramen bedien, gaan ze vanaf de bestuurdersstoel de ramen alleen open.
Ze gaan wel open en dicht als je de ramen bedient met hun eigen bediening in de deur.

Is dit een bekend probleem met bijvoorbeeld een bekende oplossing.
Bijv.
Stekker niet goed erin.
Bedieningspaneel aan de bestuurderskant defect
Iets anders?

Tees

Donateur
Ik zou als eerste denken aan de raamschakelaar zelf, maar 3 tegelijk die niet goed meer werken is wel bijzonder. Zijn ze alle 3 tegelijk ermee opgehouden, of een voor een?
Vervangen is trouwens niet zo duur en goed zelf te doen.

Cordoba

Forumguru
Meest waarschijnlijke is dat er een stekkertje op de schakelaar in de bestuurdersdeur loszit. Ik zou in elk geval eerst even het bedieningspaneeltje loshalen en de stekkers checken. Andere optie is dat stekker of draad tussen bedieningspaneel bestuurdersdeur en comfortmodule niet goed zit (of draadbreuk). Dat zou ook perfect verklaren waarom alleen het raam in de bestuurdersdeur vandaar goed te bedienen is.

Cordoba

Forumguru
Comfortmodule zit onder het stuur bij de Fabia, dus dat de bedrading naar 'body' of comfortmodule is dezelfde.

Wat Thijs4motion bedoelt is waarschijnlijk de bedrading die door die rubberen slang loopt bij je deur scharnieren. Ik had soortgelijke euvels en er waren heel wat draadjes aan het doorbreken.

QuantumCat

Donateur
Kleine update:
Nog geen tijd gezien om er goed voor te gaan zitten en er naar te kijken.
Maar, met het mooie weer alle ramen geopend:
Ik merkte vandaag dat de bijrijders raam niet dichtgaat (omhoog) als ik het bijrijdersknopje op de bestuurdersconsole gebruik.
Maar wèl als ik het knopje van de bestuurderskant én van de bijrijderskant gebruik, gaan de bijrijderskant wel open.
Is dit normaal?

Ook merkte ik dat knopje vd passagier achter de bestuurder op de bestuurdersconsole wèl werkt: het raam gaat gewoon, op en neer.

Bovenaan Onderaan