Raammechaniek linksachter

Desperado

Forumguru
Mijn raammechaniek linksachter is kapot. Nieuwe inmiddels besteld en ben bezig de oude uit te bouwen.
Maar nu weet ik even niet hoe het ook alweer zit met het raam zelf, moet deze omhoog tijdens het uitbouwen?
Ik gok omlaag omdat het raam volgens mij niet los wil. Het is al wel duidelijk dat een gebroken kabel het probleem is.
Tips zijn welkom!
@Joske toevallig nog iets in de aanbieding? :D

Desperado

Forumguru
Bouwjaar 2000, zie handtekening :D
Inmiddels alles uitgebouwd inclusief de bevestiging aan het raam. Motortje gedemonteerd. Raam met ducttape vastgezet. Morgen komt het nieuwe mechaniek. 74 euro. Kan misschien wel goedkoper, maar nu weet ik zeker dat ik hem snel heb en als het verkeerd is kan ik ook gewoon weer omruilen.

Joske

Forumguru
alles wat ik gevonden heb betreft de portierruit uit te bouwen heb ik gebundeld in een document,

hopelijk heb je er iets aan ;)

p.s. sorry het zijn 12 minuten geworden wegens spartelende kleine mannen :D

Bijlagen

• portierruit O1 2000 uitbouwen.pdf
    62,4 KB · Weergaven: 34

Desperado

Forumguru
Natuurlijk. Ik ben goed in :ot:gaan, dom lullen, niet serieus zijn. Maar ook erg goed in terug ontopic gaan en serieus zijn :D
Morgen na het werk het vervolg en kijken of ik alles weer in elkaar krijg. Eerste keer dat ik een raammechaniek vervang.

Desperado

Forumguru
Nog even geduld......het raammechaniek was netjes besteld, order was ook aangekomen en verstuurd. Maar is schijnbaar ergens onderweg van de vrachtwaggel gevallen.
Morgen een nieuwe kans :D

EdK

Forumguru
Morgen na het werk het vervolg en kijken of ik alles weer in elkaar krijg. Eerste keer dat ik een raammechaniek vervang.

Ach en anders neem je het zaterdag allemaal mee inclusief een rol duc tape, genoeg rechterhanden daar.
Kun je zien hoe ze klooien terwijl jij kijkt onder genot van een kop koffie met een appelpuntje......

Desperado

Forumguru
Haha, dat was een heel goed idee geweest.
Vanmiddag lagen er twee te wachten waarvan ik er 1 heb meegenomen.
Ik had verwacht dat het nog wat vloeken en tieren zou worden, maar behalve een filter vervangen is er weinig dat makkelijker is om te vervangen. Het schoonmaken van het raam duurde bijna nog langer. Een DIY zal ik in de kennisbank plaatsen.

Bovenaan Onderaan