raammechaniek voor '98er octavia GLX

Tom

Nieuw lid
Hallo mensen, ik hoop dat jullie me kunnen adviseren over dit mankement!!
Tijdens de vakantie hoorde ik bij het elektrisch openen van de rechteracherruit een harde knal. Na het loshalen van de deurbekleding vond ik een handjevol gebroken zwarte plastic onderdelen (ook oa. een stukje tandwiel). Waarschijnlijk dus een nieuw mechaniek erin dus. Uiteraard wil ik dit op een goedkope manier gaan fixen. Daarom een aantal vragen:
- binnenin de deur zit een zwart blok, het mechaniek. Wie weet het onderdeelnummer of kent een site waar een tekening te vinden is.
- en is het een courant VW/Audi/Skoda onderdeel of een exclusief Skoda onderdeel.
- hoe zou ik hier 2e hands aan kunnen komen, bestaat er zoiets in NL als een Skoda sloperij?

Adviezen zijn welkom!!! Bedankt

Groeten, Tom

Eh... Ik weet niet of het binnen het VAG-concern vaker gebruikt wordt, maar ik weet wel dat het binnen de VAG's een bekend euvel is. De 1e Seat Leon is er ook bekend mee en de overbuurman met een Polo van na 2000 ook. En niet om je te beangstigen... Ik heb mijn Skoda nu een jaar en heb het al twee keer gehad. Eerst linksvoor en pas geleden rechtsachter... Kosten: ik geloof zoiets als 150-200 euro voor een nieuw mechanisme... Zowel bij de Skodadealer op de hoek als bij mijn vertrouwde adres (Seat van der Velden), was de reparatie zo uitgevoerd.
Tweedehands heb ik ze nog niet gevonden (misschien op een algemene sloop kijken voor een schadeexemplaar). Geeft je overigens wel te denken waarom ze die gebroken onderdeeltjes van plastic maken als er zo veel kapot gaan...
Succes in ieder geval met de reparatie.

EdK

Forumguru
Even op forum hier zoeken er staat ergens een stukje over en anders bij www.radar.nl programma van de tros
Het is namelijk zo dat radar de firma pon zover gekregen hebben dat men toegaf dat het een prductiefout was !! komt namelijk ook bij de VW en Seat modellen voor en wordt nu vergoed
Bij Radar op de site staan er als goed is ook voorbeeld brieven om de kosten te claimen !! OOK NA GARANTIE TIJD !!!!

succes met zoeken en uiteindelijk het verhalen

purk

Senior Member
achter machanisme kost rond de 50 euro en niet 150 euro! voor weet ik niet heb ik nog geen last van gehad.

Bovenaan Onderaan