Raammechaniek

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo

Senior Member
Hi guys :D

De ene keer als ik mijn raam open doe hoef ik hem maar 1sec in te drukken en gaat hij automatisch helemaal open.

De andere keer moet ik hem ingedrukt houden.

Ik ben me totaal onbewust hoe ik het ene programma aan/uit schakel!

Jullie kunnen me vast (weer) helpen, dus kom maar op! :1761:

cvegreen

Forumguru
Als je ze helemaal in 1 keer wilt openen , druk je helemaal door (1 sec) en laat je los . wil je manueel kiezen waar ze stopt dan druk je maar half door , dan stopt hij wanneer jij je schakelaar los laat. Dus er zitten 2 functie's op de schakelaar . Hopelijk is dit het antwoord dat je zocht , anders zou ik het eerlijk gezegd niet weten waaraan het nog kan liggen.

Fabia

† In Memoriam
Het is een beetje een kwestie van gevoel. Soms druk je net ff te hard en dan gaat het raam helemaal open. Als je 'm kort indrukt dan gaat íe helemaal maar als je dat niet doet dan moet je 'm inderdaad helemaal ingedrukt houden tot ie open is.

van_der_P

Senior Member
In het instructieboekje staat het volgende.
Ruiten openen
-De ruit wordt geopend door licht op de betreffende schakelaar in het portier te drukken.
Als de schakelaar wordt losgelaten, wordt de procedure gestopt.
-Door het tot aan de aanslag indrukken van de schakelaar in het bestuurdersportier wordt de ruit automatisch helemaal geopend. Bij het opnieuw indrukken van de schakelaar blijft de ruit direct staan.

Ruiten sluiten
- De ruit kan worden gesloten door de betreffende schakelaar iets op te tillen. Als de schakelaar wordt losgelaten, wordt het sluiten gestopt.
-Door het tot aan de aanslag optillen van de schakelaar in het bestuudersportier wordt de ruit automatisch helemaal gesloten. Bij het opnieuw optillen van de schakelaar blijft de ruit direct staan.

Het systeem is ook uitgerust met een krachtbegrenzing, dat is fijn als er iemand met zijn vingers tussen komt. Dan heb je niet de stompjes binnen liggen.

Je kunt je ramen ook van buiten met de sleutel openen en sluiten. Openen, sleutel in het portier aan de bestuurderskant in de openingstand draaien.
Sluiten, Houd de sleutel in het slot van het bestuurdersportier in de sluitstand totdat alle ruiten gesloten zijn.

nemo

Senior Member
Hahaha, als dit het juiste antwoord is ben ik echt een suffie.

Ik heb nu niet zo'n zin meer om naar mn auto te lopen maar naar mijn idee ligt het niet aan 'hoe lang ik het knopje indruk.
Maar ik zal morgen kijken of jullie theory klopt!

(Edit: ik bedenk me dat het idd wel kan kloppen.. ik moet namelijk altijd 5x of meer op het knopje rammen om mn raam open te krijgen.

Ik dacht bijv: als je hem 3x indrukt dat het dan schakelt van 'in1x' naar 'hoelangjehemindrukt' > vandaar!!)

Ik zal wel weer eens langs de garage gaan als het niet lekker werkt..

Red Devil

Actief lid
ik ken het probleem.. bij gaat het soms ook automatisch en soms niet, ook als ik hem dus helemaal doordruk (zou die automatisch moeten gaan) doe die dat niet.

volgens de dealer in Elst/Rhenen moet 2-3 keer je raam helemaal open en dicht doen, dan zou die deze functie opgeslagen moeten hebben..

ik heb bij zelfs soms, als ik bijde ramen open heb en ze automatisch dicht doe, dat me rechter raam gewoon netjes dicht gaat, maar dat de linker halverwege weer 5 cm naar benede gaat, en deze gaat vervolgens niet meer automatisch:confused:

nemo

Senior Member
ik ken het probleem.. bij gaat het soms ook automatisch en soms niet, ook als ik hem dus helemaal doordruk (zou die automatisch moeten gaan) doe die dat niet.

volgens de dealer in Elst/Rhenen moet 2-3 keer je raam helemaal open en dicht doen, dan zou die deze functie opgeslagen moeten hebben..

ik heb bij zelfs soms, als ik bijde ramen open heb en ze automatisch dicht doe, dat me rechter raam gewoon netjes dicht gaat, maar dat de linker halverwege weer 5 cm naar benede gaat, en deze gaat vervolgens niet meer automatisch:confused:

En waar zou dat probleem dan vandaan kunnen komen? Schakelaar?

Red Devil

Actief lid
helaas, dat zou ik niet weten..
ik ga zoiezo denk ik eens na vragen of er voor mijn fabia een update ofzo beschikbaar is, zal wel toch?

nemo

Senior Member
Bij mij is het vaak dat ik het knopje indruk (diep of niet, maakt niet uit) en dat je wel hoort dat hij reageert (heel korte zoem), maar dat hij 'opgeeft' omdat hij weerstand heeft ofzo. Of de schakelaar geeft niet genoeg signaal. En dan na een keer of vijf dan doet hij het wel.

Maar irritant is het, want als ik bij mn werk naar binnen wil moet ik altijd even uit de auto gaan hangen om mn pasje te scannen.

Gieliovd

Forumguru
Wellicht moet je je raam opnieuw inleren, Nemo!

Raam helemaal naar beneden doen, 10 seconden het knopje naar beneden inhouden.

Raam helemaal naar boven doen, 10 seconden het knopje naar boven houden.

Nou doet hij het weer.

nemo

Senior Member

Nou doet hij het weer.

KIJK :530: Zulke tips zijn goud!!!

cvegreen

Forumguru

Nou doet hij het weer.

Wist niet eens dat die dingen iets aan te leren waren . Dacht dat dit voorgeprogrameerd was en dat ik als bestuurder er mij moest bij neerleggen . Nu ja ik heb er geen problemen mee , gaan in 1 keer naar beneden als ik helemaal indruk en naar boven als ik het helemaal hef . doe ik het maar half dan stopt het wanneer ik de schakelaar los laat.
Maar Gieliovd, jij komt zo vaak met van die rake antwoorden af dat jij hier op dit forum gewoon goud waard bent. Er zijn hier nog een aantal onmisbare leden actief hoor .
Ps.: van waar komt eigenlijk je nickname ? (als ik dat vragen mag ) Indien je het mij privé wil zeggen kan je steeds PM'en ook he . Kensei sorry voor de off topic zinnen.

Gieliovd

Forumguru
KIJK :530: Zulke tips zijn goud!!!
Top! Ga het morgen lekker proberen en dan horen we het wel weer.
en dat zonder suffie te zijn of blond !!??
Die vat ik dan weer niet helemaal ;)
Maar Gieliovd, jij komt zo vaak met van die rake antwoorden af dat jij hier op dit forum gewoon goud waard bent. Er zijn hier nog een aantal onmisbare leden actief hoor .
Ps.: van waar komt eigenlijk je nickname ? (als ik dat vragen mag ) Indien je het mij privé wil zeggen kan je steeds PM'en ook he . Kensei sorry voor de off topic zinnen.
:ot:Nou, nou, nou het schaamrood staat me alweer op de wangen. Al dat krediet komt mij nou ook weer niet toe hoor.

Je hebt gewoon je ogen open, interesseert je voor auto's en helpt graag mensen. Daarnaast ben ik handig met internet en heb het inzicht.

Ik wil niet pretenderen een onmisbaar en zeer belangrijk lid te zijn, laat mij de underdog maar een beetje zijn.

Ps. het is wel leuk te horen dat het wordt gewaardeerd hoor, dat wel.

Zie PM

nemo

Senior Member
Heb geprobeerd mijn raam wat 'te leren'. Helaas hapert hij nog steeds als hij volledig dicht zit, en ik hem open wil doen.

Gieliovd

Forumguru
Hmm, dat is jammer. Bij mij werkte het heel aardig. Soms werkt links niet helemaal direct. Moet je hem een halve seconde langer inhouden of een keer extra, dan gaat hij automatisch naar beneden.

Cvegreen, je hebt trouwens een persoonlijk bericht sinds gisteravond laat :)

EdK

Forumguru
Die vat ik dan weer niet helemaal ;)

Ja dat is het nadeel van de EDIT knop !!
Iemand zet wat neer en jij reageert erop !!
En dan gaan ze editten, en tja dan ga jij lezen en vind je de kloe niet meer !!
Maar Nemo legt het je wel uit als je het aardig vraagt !!

ik heb me pret er nog steeds door, ondanks de edit !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan