Raammotorstekker linksvoor vervangen

wst

Nieuw lid
Beste Forummers,

Ook mijn octavia 1 uit 2003 heeft helaas last van het bekende en beruchte stekkerprobleem op de regelunit van de raammotor linksvoor.

1 Pen heb ik al vervangen. Daardoor werkt nu wel het slot weer, maar nog niet de spiegelverstelling en verwarming. Ik wil nu alle gecorrodeerde pennen van de stekker aan de draadboom vervangen. Solderen aan de stekker in het portier is lastig. Daarom wil ik de draadboom uit het portier halen. Ik kan echter niet ontdekken waar ik de draadboom los kan koppelen van de auto. Kan iemand mij wellicht aangeven waar ik die stekkerverbinding kan vinden?

Ik zie uit naar een reactie.

Groet,
Marco
 

Joske

Forumguru
Dag Marco,

ik zie dat je al een paar jaar lid bent van het forum maar je nog niet voorgesteld hebt? :)

misschien kan je dat alsnog doen, beetje info over de auto en een paar foto's zien we graag verschijnen.

Ook wat concreter betreft je auto zal helpen om het probleem op te lossen. Bouwjaar, combi/ hb? motorcode?
 

Joske

Forumguru
de multistekker die jij bedoelt zit onder de onderste bekleding van de A-stijl. Om deze bekleding los te maken moet in principe de kabel van het motorkapslot alsook uitgebouwd worden.

figuur van onderste bekleding:

S70-0071.png
 

wst

Nieuw lid
Dag Joske,

Bedankt voor die info! Ik ga er zo mee aan de slag en zal ook laten weten of het gelukt is de raamstekker te redden.

Je hebt gelijk. Ik volg al een tijdje zo af en toe het nieuws op het forum. Ik rijd altijd al Skoda. Begonnen met een 105L uit 1983, een 130 een Favorit vervolgens een Felicia (op lpg waar ik 350.000 km mee gereden heb) een Fabia (lpg) en gelijktijdig de Octavia combi 1.6 (lpg) achtklepper (bfq) waarover ik mijn vraag stelde. Je ziet dat ik het hele rijtje wel zo'n beetje gehad heb. :-)

Ik erger me echter wel een beetje aan de kwaliteit van sommige (vw) onderdelen. Plastic raamgeleiders / omgekeerde stekkermontage in een portier enz. :(
 
Bovenaan Onderaan