Raampje naar beneden: in 1 keer graag

In mijn Roomster zitten elektrische ramen en die kunnen door de knop op een speciale manier in te drukken in 1 keer naar beneden. Bij mijn vorige Fabia's lukte dat door de knop even snel in te drukken en daar ging 'ie !

Maar nu is het anders. Soms gaat het wel goed, maar veel vaker niet. Weet iemand wat de truc is ? Lang indrukken ? Of tot halverwege ? Ik kom er niet achter.

groeten,

Frans

Bij mijn O2 is het een kwestie van de knop 1 à 2 sec. indrukken en daarna loslaten. Ik kan me voorstellen dat de systemen overeen komen.

E

Ex-lid 1929

Wij hebben ook met onze roomster problemen met de ramen.
morgen wordt er bij een een ander motortje ingezet.
bij ons is het zo dat als je het raam dicht doet hij soms als hij bijna boven is gewoon weer het raam open maakt dus naar beneden gaat.

Nu rij ik ongeveer 2 weken in een roomster van mijn baas en die heeft gewoon hetzelfde probleem.

zal dus wel ergens een fout zitten als er meerder hetzelfde probleem hebben.

bij alle 2 de roomsters is het het raam achter de bestuurders kant.

KaleFietsbel

Actief lid
Wij hebben ook met onze roomster problemen met de ramen.
morgen wordt er bij een een ander motortje ingezet.
bij ons is het zo dat als je het raam dicht doet hij soms als hij bijna boven is gewoon weer het raam open maakt dus naar beneden gaat.

Nu rij ik ongeveer 2 weken in een roomster van mijn baas en die heeft gewoon hetzelfde probleem.

zal dus wel ergens een fout zitten als er meerder hetzelfde probleem hebben.

bij alle 2 de roomsters is het het raam achter de bestuurders kant.

En dat probleem heb ik met de Golf ook. Schijnt te maken te hebben met de blokkeer beveiliging die dan een verkeerd signaal krijgt dat er een vinger of zo tussen zit.

Wat zegt het instructieboekje?

Dit: u kunt de ruit door het indrukken van de schakelaar tot aan de aanslag automatisch openen (volledig openen).

Daar word ik eerlijk gezegd niet veel wijzer van. Kort indrukken, lang indrukken. Je zou zeggen: ga even zitten pielen en dan kom je er wel uit, maar soms lukt het wel, soms niet.

Frans

LenK

Forumguru
Je schrijft het zelf: de knop tot aan de aanslag indrukken.

Dus een beetje naar beneden duwen = de ruit niet helemaal naar beneden
De knop helemaal indrukken = de ruit helemaal openen

Heeft dus niks met de tijdsduur van indrukken te maken maar met hoe ver je de knop indrukt

D

Deleted member 2132

Dit probleem heb ik ook met mijn Fabia II.
Door het raam een maal helemaal naar beneden en een maal helemaal naar boven te doen, kan ik daarna geruime tijd met een korte druk op of trek aan het knopje het raam automatisch laten gaan.
Het lijkt alsof de begin en eind stand van het raam eerst moet worden gevonden.

van inkel

Forumguru
Wellicht moet je je raam opnieuw inleren.

Raam helemaal naar beneden doen, 10 seconden het knopje naar beneden inhouden.

Raam helemaal naar boven doen, 10 seconden het knopje naar boven houden.

(geleerd van ons forumlid downunder)

EdK

Forumguru
Nou, dat hoor ik voor het eerst. Dit kan nu ook of alleen op 1 april ?

Helaas heeft v Inkel gelijk betreffende het inleren !
Koop maar de windgeleiders voor de voorruiten
Na plaatsing moeten de ramen ook weer ingeleerd worden !
En dat staat zelfs in de gebruiksaanwijzing !!
Dus geen 1 april of ander soort grap !

Helaas heeft v Inkel gelijk betreffende het inleren !
Koop maar de windgeleiders voor de voorruiten
Na plaatsing moeten de ramen ook weer ingeleerd worden !
En dat staat zelfs in de gebruiksaanwijzing !!
Dus geen 1 april of ander soort grap !

Ik vond het verhaal alleen wat merkwaardig, want als je de knop 10 seconden indrukt gaat het raam altijd helemaal naar beneden. En naar boven idem dito. Maar ik ga het proberen !

Frans

Mark

Banned
Inleren van de ramen moet je ook doen als de accu los geweest is! Staat ook in het instructieboekje beschreven.

LenK

Forumguru
Wellicht moet je je raam opnieuw inleren.

Raam helemaal naar beneden doen, 10 seconden het knopje naar beneden inhouden.

Raam helemaal naar boven doen, 10 seconden het knopje naar boven houden.

(geleerd van ons forumlid downunder)
Lost dat ook het verschijnsel op dat ik bij mijn O2 had: elk raam ging anders ver open
Een raam ging zover open dat je heleaal geen glas meer zag en een ander raam stak er nog kleine cm bovenuit en de rest zat daar tussen in met een klein stukje glas boven het rubber uit.

Kirsten

Senior Member
Dat inleren is leuk, maar is geen blijvende oplossing. Mijn motortjes moeten vervangen worden omdat ze niet in plaats van dicht, eerst helemaal open gaan.

kcj

Actief lid
Even in het "archief" aan het spitten :).

Onze Roomster heeft soms ook een gelijkaardig probleem gehad met de achterruiten. Ipv dicht te gaan, gingen ze spontaan terug naar beneden als ze bijna boven waren. Vooral die achter de chauffeur.
Onlangs heb ik al de raamrubbers en dergelijke met één of andere 'siliconen' middel ingespoten.
Buiten tijdelijk wat vieze strepen op het glas (gemakkelijk af te vegen) gaan nu alle ramen terug probleemloos open en dicht.

Het 'inlezen' klopt wel degelijk (zoals Edk schreef ivm met de windgeleiders).
En om ze in 1 keer naar beneden (of boven) te laten gaan : je moet iets harder drukken / een kleine weerstand / klik overwinnen.

Koen

Bovenaan Onderaan