Raar "bijgeluid" bij gas geven

Hallo Allemaal,

ik rijd nu ong. 2,5 maand rond in mijn O2 (1.9 TDI Elegance Attractive Business), tot grote tevredenheid. Echter, is mij nu een aantal keer iets opgevallen.

Als ik "boven gemiddeld" (dat is dus niet vol, maar gewoon ff lekker wegrijden om achter die vrachtwagen weg te kunnen op de snelweg ofzo) gas geef, dan gaat de moter een vreemd geluid maken. Net alsof ik in een landbouwvoertuig rij zeg maar. Lijkt me niet normaal.. De auto doet dit niet altijd (soms), maar als hij het doet, doet ie het wel consequent, tot de auto weer een tijdje stil gestaan heeft (Dus: ene rit wel, andere rit niet). Het geluid is dan in de eerste versnelling niet te horen, in alle andere versnellingen wel.

De dealer heeft vanmorgen niets kunnen vinden. Wel vond men de Turbo "te veel" geluid maken (fluittoon) en die gaat vervangen worden (fluittoon was er overigens al van begin af aan, ik dacht dat dat hoorde :ahum:).

Is er iemand die een idee heeft wat dit kan zijn? Kan dit met die turbo te maken hebben, of moet dit ergens anders gezocht worden?

Overigens heb ik ook gemeld dat de bluetooth ontvangst van de carkit (af fabriek) slecht was... Bleek de antenne niet aanwezig te zijn. (Zijn er meer mensen die daar last van gehad hebben?)

Dus als iemand ideeën of suggesties heeft wat betreft dat geluid, dan hoor ik dat graag.

Groet,

Peter

___JC___

Forumguru
Dat is wel lastig want zoiets kan van alles zijn. Er zal ergens iets loszitten of er zit speling op. Geluiden van landbouwvoertuigen kunnen niet van je turbo komen denk ik, of de schoepen moeten afbreken. ;)

Gewoon een monteur mee laten rijden en het geluid opwekken. Dan moeten ze er wel wat aan gaan doen.

En dat is dus het lastige... Ik weet niet wanneer het gaat optreden. Momenteel hoor ik niks, maar "ergens onderweg" begint het (soms wel, soms niet). En als het eenmaal begonnen is houdt het niet meer op. Uiteraard gebeuren dat soort dingen niet als ik in de buurt van de dealer ben :crazy:

Bovenaan Onderaan