Raar ding op dashboard

Boven op mijn dashboard zit één of ander raar ding waarvan ik geen idee heb wat het is.
Weet iemand het? In de handleiding kan ik niets vinden en op internet ook niet.

Bijlagen

• DSC00021.jpg
    DSC00021.jpg
    88,2 KB · Weergaven: 71
  • DSC00022.jpg
    DSC00022.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 95

hekko

Lid
Boven op mijn dashboard zit één of ander raar ding waarvan ik geen idee heb wat het is.
Weet iemand het? In de handleiding kan ik niets vinden en op internet ook niet.

Sjah, volgens mij de zonlicht sensor van de climatronic...als je die op 'auto' zet dan gaat-ie harder koelen als er zonlicht op je dashboard valt.

Nee ik moet het anders zeggen, de zonlicht sensor is een van de sensoren voor de automatische klimaatregeling. Buitentemperatuur, binnentemperatuur, snelheid van de auto, temperatuur van de motor, gewenste temperatuur, zon inval, wordt allemaal gemeten en aan de hand daarvan worden kleppen en blower aangestuurd om de temperatuur bij te stellen.

Er is een mooie PDF over..bijv hier te downloaden:

ed2k://|file|SSP%20025%20-%20Skoda%20Octavia%20Climatronic.pdf|2146716|132A6A6FF20280511ABCB88801627FC8|/

nomad

Senior Member
Je sensor voor de Climatronic zit op de climatronic zelf.

Dit is het "oog" voor je centrale deurvergrendeling.

Gijs

Lid
Octavia werkt toch met een RF zender voor de vergrendeling? De sleutel heeft nl geen IR lampje en je hoeft ook absoluut niet te richten.

De uitleg van Hekko is de juiste!

Er is niet iets als een oog voor de vergrendeling, dit gaat al jaren radiografisch.

Het doet jou misschien denken aan de franse auto's van een paar jaar geleden?

hekko

Lid

Op de climatronic zelf zit wel de sensor voor binnentemperatuur (achter een roostertje links volgens mij)...maar zonlicht op die plek meten lijkt me niet ideaal.

nomad

Senior Member
I stand corrected. Is inderdaad de zonnecel voor de climatronic.
Partnummer 8D0907539 en kost je 22,90 ex. BTW voor de geinteresseerden.

Bovenaan Onderaan