Raar geluid onder de motorkap..

vandaag had ik weer eens een raar geluid aan de auto.
ik hoorde het van links naar rechts gaan, binnen in de auto.
het lijkt in de eerste instantie op het geluid van het pompje van de ruitenvloeistof.
na de motorkap geopend te hebben,hoorde ik het bij de lampunits.
dan links dan rechts.
ik heb de lampversteller nog eens op en neer laten gaan,en het klinkt nagenoeg hetzelfde.
het geluid van motortje, maar of het dat is?
het geluid wisselt van links naar rechts.
wie herkent dit?

Zwapp

Forumguru
Ik herken het niet maar heb je toevallig xenon verlichting? Zou het te maken kunnen hebben met de automatische hoogteverstelling...

Noord26

Forumguru
Een Fabia heeft nooit Xenon af-fabriek. Ligt er niet gewoon iets los mee te rollen onder je parafaan?

@zwap,

nee geen xenon

@noord

als ik stil sta en de motorkap open, hoor ik ongeveer zoiets als het lopen van het motortje van de hoogteverstelling.
maar dan even links en dan even rechts.
wel met draaiende motor.

Bosi

Lid
Wellicht de pomp van het vacuumsysteem? Weet van mijn 1.4 TDS faab 1, dat dze ook duidelijk hoorbaar is, zelfs nog na het uitzetten van de moter

gisteren weer geen last gehad.
ik ga het eens proberen te filmen(met geluid).
maar zoals ik al eerder aangaf,lijkt het wel het geluid van de hoogteverstlling van de lampunits.

Chatslet

Forumguru
Is het vlak voor of vlak na het starten? Zo ja dan is het de brandstofpomp en wat klepjes die hier en daar aangestuurd worden. Volkomen normaal.

nee, ik was al enige tijd aan het rijden, toen dacht ik nog bij het stoplicht,wat een raar geluid maakt die auto achter mij.
Bij het volgende stoplicht hoorde ik het weer, maar dan zonder iemand in de buurt.
thuis voor de deur hoorde ik het ook weer, en heb toen de motorkap open getrokken, met het geluid zoals ik eerder omschreef.
Het was dus in de auto hoorbaar, maar onder de kap nog veel beter.
DE dag erna nog eens gestart en laten draaien, maar niets meer gehoord.
Lig nu ook nog in de kreuk(griepje) dus heb even niets meer ondernomen.
De vrouw heeft nog meerdere malen gereden, maar die hoort niets zegt ze.
Maar ja, dat is nou typisch zo'n vrouw die de radio gewoon harder zet...:ahum:

Skoody Boo

Actief lid
Ik heb geluidjes gehoord een paar keer toen hij net nieuw was, maar alleen gehoord als ik in de auto zat. Hij deed het ook als hij alleen op contact stond. Dat kan hetzelfde zijn als wat jij beschrijft. Ik vond het toen lijken op het automatisch scherpstellen van een camera, en idd beurtelings links en rechts, wat een soort stereo-effect oplevert.

Ik heb geluidjes gehoord een paar keer toen hij net nieuw was, maar alleen gehoord als ik in de auto zat. Hij deed het ook als hij alleen op contact stond. Dat kan hetzelfde zijn als wat jij beschrijft. Ik vond het toen lijken op het automatisch scherpstellen van een camera, en idd beurtelings links en rechts, wat een soort stereo-effect oplevert.

Ja, juist wat jij omschrijft het scherpstellen van de lens van een camera.
enig idee wat het was?

Bovenaan Onderaan