Raar getik van clima o2 2006

aiva tco adoks

Forumguru
Sinds een maand komt er een raar getik achter mijn cilima console weg.

Stand van de temperatuur maakt niet uit

Stand auto of econ of raam,voeten etc maakt ook niet uit.

Stand van de ventilatie maakt ook niet uit.

ik kan het niet thuis brengen.(geen bladeren)
Auto heeft geen storingen.(vorige week nog uit laten lezen)

Iemand een idee of dit eerder gehad??

MVG Chris

Ronnie

Forumguru
Is het niet de stelmotor voor de klep? Deze zit achter het dashboard boven je gaspedaal.

aiva tco adoks

Forumguru
[MODERATORBREAK]Niet onnodig de posting boven jouw reply posten. Dat is niet nodig. Lees ook de forumregels na over het gebruik van quoten aub. Is quoten niet direct nodig, gebruik dan de @<gebruikersnaam> als reactie.[/MODERATORBREAK]

Je bedoelt dat deze klep steed open en dicht gaat??

Het geluid komt echt achter de clima weg..

Rallye

Forumguru
De klep maakt bij mij af en toe een klop-geluid. Tikken zou ik het niet willen noemen. Heb ik ooit een software-update voor gehad, maar dat heeft niet veel geholpen. Ik heb er echter geen last van.

hemi24

Forumguru
Mijn facelift O2 heeft het (nog) niet, dus wellicht is er eindelijk een oplossing voor verzonnen?

Had het tikken niet te maken met de eindaanslag van de kleppen of de stelmotoren hiervan?
Ooit een keer gevraagd bij de dealer, toen m'n vorige O2 het ook begon te vertonen. Reset hielp niet en volgens de monteur was uitbouwen van bepaalde van deze kleppen nog een hele klus...
Dus als het niet stoort, mooi laten tikken!

Octavia_II

Actief lid
Volgens mij heb ik ergens een procedure gevonden op internet om de kleppen (zonder VAG-Com) opnieuw in te leren, zal eens zoeken........:945:

Groet,

Charlie

Octavia_II

Actief lid
Vond dit op http://www.tdiclub.nl/fpost432297.html:

Als het een constante tik is, beetje kloppend heb ik het met mijn golf 5 ook gehad, is zelfs ook wat voor vervangen maar een reset van de airco(kleppen) hielp ook, dit gaat als volgt: (uit mijn archief)

Airco reset econ en knop linksonder ( pijltje op hoofd) inhouden

Monteurtje

Forumguru
Hebben we het over een climaTRONIC, automatische airco. Dan zijn het de kachelkleppen achter dashboard. Je kunt dan een aanpassing van de EEPROM van het regelapperaat proberen. Moet met de testkast. Dat wil het geluid wel eens verminderen. Aan het begin werd het bedieningspaneel vervangen, maar dat mog op een gegeven moment niet meer voor garantie. Zijn heel prijzig.

aiva tco adoks

Forumguru
Voor de duidelijkheid

Het kan geen kwaad op den duur...
Auto zit nog in de garantie..dus kan het evt laten maken/oplossen.

Bedankt voor alle info weer een stukje wijzer

Bovenaan Onderaan