Raar speaker probleem

RebelwaClue

Nieuw lid
Ik dacht het ligt aan mijn radio, maar na inbouw van een andere, hou ik hetzelfde euvel.
Als ik de balans compleet op links zet, hoor ik de linker speaker goed. Draai ik ook maar 1 tandje de rechterspeaker erbij, vervormt het geluid als een gek, een en al gekraak en de rechter speaker doet helemaal niks. Kabelbreuk??

Bakkertje

Forumguru
Ik gok dat er inderdaad ergens slecht contact / een kabelbreuk inzit. Even de radio eruit halen kijken of het los beter gaat. Het kan zijn dat er een pin in de ISO stekker los zit bijvoorbeeld..

Cordoba

Forumguru
Wat volgens mij vaker voorkomt bij dergelijke klachten:
- stekker op de speaker (in dit geval rechts) losgeraakt of draadbreuk (stekkertje kan loshangen en sluiting maken tegen het metaal van de deur)
- draadbreuk bij doorvoer in het portier

Ik neem aan de Rebelwie? alleen speakers voor heeft.

RebelwaClue

Nieuw lid
Ik heb inderdaad alleen speakers voor (helaas) en zal morgen de rechter portier eens nakijken op dat losse contactje en kabelbreuk. Iso stekker is wel goed (en al eens vervangen en ook met de radio los, is het euvel er. RebelwaClue staat overigens voor Rebel without a Clue, maar dat is zo lang.

Cordoba

Forumguru
Wat je anders ook kunt proberen: even een losse draad van je radio naar rechterspeaker. (ik ga er even vanuit dat het probleem bij de speaker voor mid/laag zit (tweeter zit bij de buitenspiegel)

Wat ik net ook nog bedenk: scheidings filter voor de rechter tweeter kan ook nog het probleem zijn.

Bovenaan Onderaan