Helaas liet de Skoda mij vandaag een beetje in de kou staan. Ik starte vanmorgen de auto en ging richting Amsterdam. In de buurt van Ilpendam ging ineens mijn lampje van de koelvloeistof branden. Ben meteen bij de eerste gelegenheid gestopt en gekeken onder de motorkap. Ik zag dat mijn koelvloeistoftankje (mooi scrabblewoord) bijna leeg was. Heb altijd koelvloeistof bij me, dus meteen bijgevuld en verder gereden. Helaas in de ijtunnel begon het lampje weer te branden. Heb toen de auto even na de ijtunnel aan de kant gezet en weer onder de kap gekeken. Weer het tankje leeg. Onder de auto zag ik toen de koelvloeistof weglopen. Kortom lekkage. Heb meteen de wegenwacht gebeld en die kwamen pas na 2 uur. Pffff. Heb zitten koukleumen in die auto. Durfde de motor niet meer aan te zetten i.v.m. drooglopen. Ik dacht zelf dat mijn waterpomp het begeven had, maar volgens de wegenwacht was het de radiator. Hij heeft het tankje gevuld met water en vroeg of ik nog een flesje in de auto had. Die had ik dus, maar bij het geven van het flesje zei hij ,,He,dat is blauwe koelvloeistof. Dat mag hier niet in. Alleen rode koelvloeistof( hij zei iets met G12 of zo). Ik zei dat ik wel eens bijvulde met die blauwe. Of dat kwaad kon zei hij niet echt veel. Mijn vraag is dus, wat is het verschil tussen die twee kleuren ? Kan het echt kwaad als je dat samen vermengd ? Hij zei dat ik meteen mijn koelvloeistof moet laten vervangen. Ik heb er nog nooit iets over gehoord. Kan iemand mij dat uitleggen ? Alvast bedankt. Vr.Gr.Henk.