Radio 2007 octavia

Goedendag,
Wie weet een alternatief voor de stream MP3 radio?
Het enigste wat ik belangrijk vind is streamen via Bluetooth, bellen via bluetooth, eventueel dab+ voorbereid en dat de pdc weer gegeven word.

Rallye

Forumguru
PDC weergeven op een Octavia uit 2007 zou wel eens moeilijk kunnen worden: tot een bepaalde datum zijn volgens mij de module en de sensoren daar niet voor geschikt. Het geluid van de PDC blijft overigens wel aanwezig als je een andere radio neemt, de PDC heeft namelijk een eigen speaker in de B-stijl. Voor de rest is het vooral de vraag wat je uit wilt geven.

Dag Rallye,
Ik dacht dat het geluid uit de gewone speakers kwam. Geluid word nl gedimt.
In principe wil ik natuurlijk niet al teveel uit geven.
Dacht dat eventueel een radio uit type 2009, die Bluetooth heeft, zou kunnen passen of iets dergelijks.

Canon-Eye

Forumguru
PDC weergeven op een Octavia uit 2007 zou wel eens moeilijk kunnen worden: tot een bepaalde datum zijn volgens mij de module en de sensoren daar niet voor geschikt.
Mijn O2c was destijds begin oktober geleverd en die had keurig netjes de weergave op de radiodisplay in dezelfde stijl als de maxidot.
Telefoon had ik via een Parrot.
Dat heb ik nu trouwens ook na een mislukking met de bluetoothmodule. Dit werkt tenmjnste wel...

Ik heb nu ook een parrot, maar wil graag mijn muziek kunnen streamen/luisteren via de radio en ik vind die stream mp3 radio echt waardeloos.
@Rallye, signaal komt inderdaad van deurstijl.

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij is het zo dat wanneer een originele het kan, het ook op een aftermarket moet kunnen.
Het gaat er volgens mij gewoon om of het signaal op de CAN-bus binnenkomt en of de aftermarket het ondersteund.
Rond die tijd (2009) werdern er veel RNS510/columbus toestellen gestolen en werden dan vaak vervangen door een bijvoorbeeld een Zenec en die ondersteunen dat gewoon prima:
i_6796_0_0_64_1346310050_8439.jpg

Bij mijn PFL aftermarket JVC heb ik echt onwijs veel gedoe gehad, maar dat lag vooral aan de dealer die hem ingebouwd (beter gezged gefrot) had. Dat was een JVC, maar ik had daarvoor al geen PDC op mijn Columbus, dus niet echt een referentie..

Er zijn volgens mij wel PFL modellen met PDS weergave:
maxresdefault.jpg

Rallye

Forumguru
Ja, op OEM-radio’s werkt het wel. Op de Stream van mijn RS uit 2006 ook. Ergens staat mij echter bij dat dat voor after market radio’s een probleem was. Ik zoek wel verder.

Edit: http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=19&t=38575
Onder http://www.octavia-forum.de/forum/download/file.php?id=17616 tref je vervolgens een handleiding aan om PDC van het oude systeem (Audience/Stream) om te bouwen naar het nieuwe OPS-systeem, dat PDC ook op de Columbus zichtbaar maakte. Volgens mij is enkel dit laatste systeem ook aan after market radio’s te koppelen.

Maar goed, dit alles is al een tijdje geleden. Je kunt het ook eens znder de ombouw proberen.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Dat verklaart een hoop @Rallye, ik heb de handleiding even bekeken en wat een werk om de PDC info op je scherm te krijgen..
Zelf zou ik de moeite niet doen en de kosten niet maken om het voor elkaar te krijgen als het niet zou werken.

@Bakkertje en @Rallye,

Ik denk dat ik eens ga kijken naar een fatsoenlijke aftermarket met Dab+.
Signaal pdc word toch via geluid nog aangegeven en climate control kijk ik nu ook niet op het radioscherm af.

Zwapp

Forumguru
Heb in O2pfl een Chinees apparaat gehad, deze gaf wel de PDC weer, heb nu een zenec en deze doet dat niet...

Als ik je advies mag geven zou ik gaan voor een zenec of dynavin, dit zijn stabiele en goede radio's, beide zijn er met dab, helaas moet er wel een aparte module bij die behoorlijk extra kost.
Beide maken gebruik van een ingebouwde parrot bluetooth verbinding, en werkt gewoon goed!

Dit zijn dubbeldinsystemen maar maakt je dat niet uit kun je altijd nog een enkeldin radio steken welke zeker goedkoper zijn, heb je enkel wel een ander frame nodig waar de radio in komt.

Wat is je budget?

Rallye

Forumguru
@Bakkertje en @Rallye,

Ik denk dat ik eens ga kijken naar een fatsoenlijke aftermarket met Dab+.
Signaal pdc word toch via geluid nog aangegeven en climate control kijk ik nu ook niet op het radioscherm af.

@Uradius Ik heb geen idee vanaf wanneer de juiste sensoren etc. ingebouwd zijn, dan wel dat er toch nog after market radio's zijn die ook met het oude systeem werken. Wellicht heb je gewoon geluk.

@Zwapp Wat is het bouwjaar/de bouwmaand van jouw o2?

Ik heb al wel iets op het oog, maar moet eerst nog een paar andere zaken aan de Skoda doen. Als er dan nog wat overschiet dan gaat dat naar die radio.

Canon-Eye

Forumguru
@Rallye mijn O2 is van 11.2007 en hier zit geen optische PDC in, als ik het goed heb is dat vanaf de facelift.
Mijn O2C (vorige auto) was 10/2007 geleverd en had wel optische weergave op de OEM radio, in precies dezelfde stijl (zwartwit) als de maxidot display die er ook inzat.

Rallye

Forumguru
@Canon-Eye Wat ik zeg is dat op de OEM-radio’s die standaard waren in die tijd (Stream, Audience) altijd de PDC weergave gewerkt heeft. Op veel after market radio’s toe niet (op de goedkope chinees van @Zwapp wel). Vanaf een bepaalde datum zijn OPS-sensoren en een OPS-module ingebouwd. Sindsdien zijn de sensoren op de meeste after market radio’s (en op de Columbus, het navigatiesysteem dat pas later in de 02 kwam) wel zichtbaar. OPS was dus voor de toenmalige radio’s niet nodig, maar maakt hetvoor after market radio’s makkelijker.

Kortom: misschien heeft @Uradius geen probleem; misschien wel en dat weet hij waar het aan ligt....

Ik heb afgelopen weekend even het boekje van de stream mp3 doorgelezen en wat instellingen veranderd. Maar nu zag ik in het menu dat de aux aan staat.
Nu heb ik de middenarmsteun bekeken maar zie daar geen female Jack.
Waar zit deze normaal gesproken?
Ik heb wel een zogenaamde jumbo box.

Bovenaan Onderaan