Radio fabia 2006

m.m

Lid
Hoi ben op zoek naar oplosing voor probleem met radio.
Vorige week starte me auto paar x slecht tot zelfs de km het niet deed toen aan rijden was. Ik naar dealer bleek acu kapot te zijn en door te weinig stroom alles van slag is. Maar goed nieuwe acu gelijk geregeld supper service van dealer.
Maar me radio was ook uitgevallen.
Ik code ingeduwd maar piep save 2 in scherm half uur gereden weer geprobeert weer piep save2. Al verschijdende x geprobeert maar steeds save 2. Code klopt wel dus weet iemand de oplosing.
Dealer snapt ook niet.
En als ik andere radio er in zou doen wat is de beste oplosing en kan ik die er zo in zetten.

Ik heb soort gelijke ervaring nieuwe Radio er in en het probleem was niet opgelost
Bleek bij doormeting dat de antenne voet. Die elektronisch signaal versterkt kapot was.
Advies eerst de antenneversterker en de antennevoet doormeten.
Voordat je er een nieuwe Radio Inzet. Beide kunnen kapot en zijn afzonderlijk te vervangen.
Dat is een stuk goedkoper. Tenzij je toch al graag een nieuwe Radio wilde .......;)

De antenneversterker zit achter de Radio vaak een grijs achtig buisje soms een wit blokje. De antenne wordt hier op aangesloten even eens een plus en min aansluiting
In de antennevoet zit elektronica daar kun je niet bij je kan het slechts door meten vanaf de antenne achter de
Radio als er geen signaal terug komt (weerstand ohms) Is de antennevoet kapot. Het zelfde geldt voor de antenneversterker.
Door meten is van belang dus.

Dat van de code snap ik niet . Kan alleen bedenken dat als het stroomcircuit niet in zijn geheel functioneert er geen code in te voeren is
Maar dat is niet een oplossing voor je probleem. Bij mij werkte niets pas toen de kapotte antennevoet was vervangen deed het hele zaakje het weer. Ik weet niet of er een reset knop op een Radio zit. Zodat je terug kunt naar fabrieksinstellingen

m.m

Lid
Ik heb de oplosing gevonde.....
Radio er uit en gewoon een andere er in en ook gelijkijk carkit er uit.
Nu netjes radio ingebouwd van de week komt als goed is afdekplaatje binen en klaar.
Zit bauwe tand op met mic. Dus 1x klaar

Bovenaan Onderaan