Radio info op de Boordcomputer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tweeceevee

Nieuw lid
Beste forumgebruikers,

Ik ben helemaal nieuw in dit forum en met het rijden van Skoda. Van mijn werk mocht ik een Skoda Fabia Combi SPirit Plus in de lease nemen. En met nu 1100 km bevalt hij mij erg goed. Alleen zit ik met de volgende vraag. Als ik mijn handleiding lees kan ik de informatie van de skoda radio ook op mijn boordcomputer krijgen. Op dit moment zie ik alleen een lelijk zwart vlak, welke weggaat alks ik het menu op roep. Bij navraag bij de gagrage werd mij verteld dat dat helemaal niet op een Fabia kan?????????? Wie kan mij vertellen hoe dit nu zit? Als ik de spec nl. van de skoda site haal staat er dat ik een een maxiDOT display in het instrumentepaneel moet hebben? Ik snap er niets meer van :)

groet Jeroen

Gieliovd

Forumguru
Je hebt 2 types display. Minidot en Maxidot.

Op de Maxidot kun je navigatie, radio etc. op weergeven.

Minidot heeft onder de toerenteller een schermpje met verbruik enzo.

Op mijn auto komt in het midden alleen iets in beeld als ik een fout heb ofzo, deur open, sproeivaatje leeg...

Fabia

† In Memoriam
Minidot, is wist niet eens dat je dat zo noemde, is een boordcomputer. Geeft o.a. verbruik, gereden afstand, termperatuur enz aan. Ik weet niet of een Spirit Plus een Maxidot heeft. Mijn Equipe Plus in ieder geval niet.

joergarms

Senior Member
Ik rijd zelf een Spirit plus, en die heeft dus wel een MaxiDot display.
De informatie van de radio zal er waarschijnlijk wel op kunnen, maar dan wel in combinatie met een originele Skoda radio.

Gieliovd

Forumguru
Ik had met de meeting toch eens moeten kijken wat zon Maxidot er nou werkelijk op laat zien, hie het eruit ziet.

Is het een dot matrix display, een LCD display... tell me!

In een Touran 2006 zat een oranje scherm waar hij de radio enzo op deed, vond ik wel lachen! Is dit het?

tweeceevee

Nieuw lid
Er zit midden in mijn cockpit een scherm, dot matrix oranje, hier staat verbruik, km's etc. het is een maxidot. en ik heb een skoda radio, maar mijn dealer weet niet hoe hij de radio info erop moet zetten???????

Gieliovd

Forumguru
Ik rij nu als demo wagen tijdelijk een Fabia uit 2006 ofzo, met inderdaad zo'n dot matrix scherm in het oranje. Er zit alleen een maffe radio in.

Vraag me af of dit MaxiDot is, want in de Octo die ik zag staan zit een veel gedetailleerder scherm..

joergarms

Senior Member
MaxiDot zit tussen de km-teller en de toerenteller.
Het is een oranje scherm, een Dot scherm wel te verstaan, geen lcd.
Weergegeven wordt onder andere; buitentemperatuur (onderin) daarboven naar keuze; huidig verbruik, gem. verbruik, nog te rijden afstand, gem. snelheid enz.
Die kun je kiezen door op de rechterhendel het knopje in te drukken.
De informatie van de radio kan alleen als je een originele Skodaradio hebt, niet bij een achteraf ingebouwde andere radio, das ook wel logisch, want zo'n radio heeft ook geen verbinding om de informatie aan je auto door te geven.

Verder kun je de car-status opvragen als je de resetknop (onderop de rechterhendel) lang indrukt.

tweeceevee

Nieuw lid
OKay ik heb dus een maxidot :) met alle metingen etc. en ik heb een originele skoda radio, een symponie..... Toch weet mijn dealer niet hoe ik de radio info op mijn scherm kan toveren, de bovenste regel is nu zwart........ hoe ga ik toch die info erop (of laten) toveren?

joergarms

Senior Member
JA klopt, die bovenste regel blijft zwart zonder radio-info.
Doormijn dealer is destijds verteld dat als ik een Skoda-radio kocht, ik de info bovenin zou krijgen.
Mij lijkt dat het een kwestie van programmeren is, das tegenwoordig toch met alle extra's die je ingeschakeld wil hebben.
Vraag het anders eens bij een andere dealer, wie weet hebben die er meer verstand van.

Gieliovd

Forumguru
maar dan moet je instrumentenpaneel wel een volledig scherm hebben......
Ik heb nu dus ook een MaxiDot scherm en herken wat de TS zegt.... het bovenste regeltje is inderdaad zwart. Het viel me op in het donker, want de dots zijn gewoon dark en niet bright.

Daar kun je dus optionele info kwijt, met daar weer onder zoals Joër zegt, en daar onder de temperatuur zoals Joër ook zegt.

Kwestie van optie "enablen" in je auto computer of in je radio wellicht?

Er was eens een heel topic over instellingen die je ZELF zou kunnen maken met een MaxiDot scherm. Even zoeken?

joergarms

Senior Member
Er is uiteindelijk niet echt veel uitgekomen over het zelf instellen met je MAxiDot.
Maar hoe het ook zij, ik ben blij dat ik MaxiDot heb, vind het gewoon wel leuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan