Radio logo's donkere achtergrond?

Frup

Forumguru
De radio logo's in mijn radio (Amundsen MIB2) hebben een witte achtergrond.
Ik vind dat vooral 's avonds storend. Ook als de dashboard verlichting is gedimd.
Je kan het logo zélf wel een zwarte achtergrond geven. Maar dan nog geeft de radio er een vette witte rand omheen. Zie op de foto 'Classic NL'.
Weet iemand of (en hoe) het mogelijk is om tóch een donkere achtergrond te krijgen?

Standaard logo:
PXL_20221121_101846730.jpg
Aangepast logo nog steeds witte achtergrond:
PXL_20221121_145120724.jpg

Pindasaus

Forumguru
Probeer eens breedte x hoogte = 98 x 80 pixels, misschien vul je dan een groter deel van het witte vierkantje met het logo.

Frup

Forumguru
Probeer eens breedte x hoogte = 98 x 80 pixels, misschien vul je dan een groter deel van het witte vierkantje met het logo.
Bedankt voor de tip.
Helaas wil het witte vlak niet worden gevuld. Ik ga nog eens experimenteren met een wat hoger aantal pixels.
Schermafbeelding 2022-11-21 184425.png
PXL_20221121_173604155.jpg

Frup

Forumguru
Het wijzigen van pixels helpt niet. Het systeem resized het logo steeds automatisch.
Zoals in de laatste bijdrage in het door @Pindasaus aangehaalde topic, heb ik 160x80 geprobeerd. Dan vult wél de breedte uit. Maar ik kom er niet achter met welke waarde ook de hoogte vult.

Canon-Eye

Forumguru
Kun je de plaatjes zelf niet wijzigen in bv. Paintshop, Paint of een ander bewerkingsprogramma? Dan is het een kwestie van de witte kleur door een andere te vervangen.

Frup

Forumguru
@Canon-Eye Dat heb ik inderdaad geprobeerd. Zie mijn eerste post (middelste zender). In Paint kan dat eenvoudig. Helaas plaatst het systeem er een wit kader omheen.

Bovenaan Onderaan