Radio (Nexus) is uit bij het aanzetten contact

Octavia32

Forumguru
In mijn O2 zit een Nexus navi, echter sinds gisteren vandaag en eergisteren gaat de Radio(Nexus) niet meer automatisch aan als ik het contact omdraai. Ik moet hem nu handmatig aanzetten.

Kan dit door de kou komen?

motomarz

Senior Member
Door de kou lijkt me niet zo,
tenzij het systeem door de kou zijn instellingen kwijt is,
maar dan zou ik denken dat je accu richting zijn einde gaat.
Of de backupbatterij in de radio zelf (zit er daar een?).

Is het niet een instelling in de radio of boordcomputer?

Ronnie

Forumguru
De Nexus wordt via de can-bus in/uitgeschakeld, je kunt dit met VCDS/VAG-com uitlezen en instellen.(of de dealer natuurlijk).

Rallye

Forumguru
Hij gaat alleen aan met contact als hij aanstond toen je het contact uit zette. Ligt het daar misschien aan?

Octavia32

Forumguru
De radio gaat uit als ik het contact uitzet dus als hij in bedrijf is. Accu is twee jaar geleden vernieuwd en ik heb ook geen startproblemen. Verder staan alle zenders nog in de radio hij start ook met de zender die het laatst gebruikt is. Dit heeft hij eerder nog nooit gedaan daarom valt het op nu.

TurboBooster

Forumguru
Als ik het goed heb gaat de radio pas uit op het moment dat de sleutel uit het contact wordt genomen.

Mogelijke oplossing;
Schakel de radio in zonder dat de sleutel in het contact zit.
Als de radio aan is de sleutel in het contact steken en zover draaien dat de contole lampjes in het display van de km teller aan gaan (op contact).
Indien nu de sleutel weer terug gedraaid en uitgenomen wordt zou de radio ook moeten uitschakelen.

barretje

Senior Member
Ik heb dit ook al een paar keer gehad, ik haal de accu even los en dan is het probleem meestal verholpen.

Bovenaan Onderaan