Radio ontvangst

maikel smit

Nieuw lid
Beste Skoda rijders

Ik heb een skoda octavia uit 2006 en mijn radio ontvangst is goed tot ik mijn achterruit verwarming inschakel, dan begint mijn radio te ruisen.
Ik heb een orginele radio in de auto zonder navigatie
Hebben meer mensen dit (gehad) en wat is hier aan gedaan?

groetjes

Joske

Forumguru
heb je het ook als je andere zware energieverbruikers inschakelt? (Airco, moeilijker te testen met dit weer natuurlijk.. spiegelverwarming)

maikel smit

Nieuw lid
Met de airco weet ik niet,staat bij mij altijd op "auto"
de spiegelverwarming gaat gelijk met de achterruit verwarming.

Bakkertje

Forumguru
Als je een hatchback hebt, dan zit de antenne van de radio verwerkt tussen de draden van de achterruitverwarming. De draden van de verwarming lopen horizontaal en daar lopen ook 2 verticale lijnen doorheen (ik vergelijk het even met mijn eigen Superb hatchback en neem aan dat dit hetzelfde is) voor de radioontvangst.

Een eenvoudige oplossing is om een losse antenne te plaatsen. Het alternatief is om de antenne in je achterruit na te (laten) kijken. De oorzaak zit dan waarschijnlijk in de versterker van de antenne.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb een losse antenne op het dak (orgineel) dit kan dus niet.
Helaas
Weet je zeker dat er geen sprake is van een tweede antenne, waarvan om de een of andere reden het signaal is onderbroken?
Die zit bij mijn Fabia in de voorruit en mijn (Swing) radio kan echt niet goed zonder, zoals onlangs is gebleken.
Zie dit topic en daaraan gerelateerd ook deze post.

De dealer kan overigens direct uitlezen of alle benodigde antennesignalen goed doorkomen.

Bovenaan Onderaan