Radio probleem Felicia

klaas felicia

Nieuw lid
Ik heb precies het zelfde probleem als de gene van dit topic:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/felicia-autoradio-niet-op-schakelstroom.15288/

samengevat:

accu word leeg getrokken door radio. geen geschakelde plus draad aanwezig.

Ik las in een reactie in het vorig topic een oplossing : een geschakelde plus draad trekken vanuit het zekeringen kastje.

Ik ben een beginnende klusser en heb wat meer informatie nodig. kan iemand misschien wat zaken verduidelijken?

ik heb wat draden door gemeten met een multimeter en heb verschillende draden gevonden waar 12V opstaat als de auto op contact staat, zo ook de draden links boven op afbeelding(de blauwe en de zwarte bijvoorbeeld).

kan ik hier zomaar een draad van aftakken?
en hoe gaat dit aftakken precies in zijn werk?

15s6fpz.jpg
[/IMG]

alvast heel erg veel dank voor de reacties!

met vriendelijke groet,

klaas

klaas felicia

Nieuw lid
Helaas nog geen reactie maar na lang googlen heb ik zelf het een en ander uitgevonden misschien kan iemand anders hier op aanhaken....

Ik heb een geschakelde plus gevonden deze wil ik hier mee splitten:
swzuzd.png
[/IMG]
de extra draad gaat naar de radio en verbind ik met de ISO stekker.

nou blijft alleen nog de vraag waar tak in hem vanaf??

alvast bedankt voor de eventuele reacties

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Let er ook even op bij wat voor groep/functie je de radio aftakt: de bewuste draad waar je aftakt moet wat ruimte hebben dat de zekering er niet direct uitklapt als je de radio aanzet, maar je wil de radio ook niet op een hele zware zekering hebben, of je moet een draadzekering in de draad naar de radio toevoegen (bijv. 7,5 of 10A zekering in de draad naar de radio) is er een kortsluiting in de radio dan gaat die draadzekering er uit, zonder dat de hele boel wordt opgestookt.

klaas felicia

Nieuw lid
Let er ook even op bij wat voor groep/functie je de radio aftakt: de bewuste draad waar je aftakt moet wat ruimte hebben dat de zekering er niet direct uitklapt als je de radio aanzet, maar je wil de radio ook niet op een hele zware zekering hebben, of je moet een draadzekering in de draad naar de radio toevoegen (bijv. 7,5 of 10A zekering in de draad naar de radio) is er een kortsluiting in de radio dan gaat die draadzekering er uit, zonder dat de hele boel wordt opgestookt.

kijk dat is een goede tip! bedankt

nu nog uitzoeken wat welke groep is.

klaas felicia

Nieuw lid
Ik heb de schakeldraad ondertussen getrokken. geen idee waar vanaf maar alles werkt naar behoren.
Voor de zekerheid heb ik er een zekering tussen gezet.

Bovenaan Onderaan