Radio Swing In citigo van 2013

beste mede citigo en Skoda rijders,

Zo als de titel al zegt weet iemand of het mogelijk is om de nieuwe citigo radio(model 2016/2017) Radio Swing(zie ook foto) in te laten bouwen in een citigo model van 2013 met move&fun radio kwa software en zo

Graag hoor ik van jullie

Groetjes,

Bijlagen

• IMG_0043.JPG
    IMG_0043.JPG
    107,5 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Als je nu de camera iets laat zakken en nog een foto maakt dan zien we ook de radio op de foto ....

Rallye

Forumguru
Volgens mij is de Swing voor de Citigo (lijkt ook nog eens een andere radio als die bij andere Skoda's Swing genoemd wordt) alleen te verkrijgen in de gefacelifte Citigo. Inbouwen in een voorfacelift Citigo kon wel eens veel werk zijn......

Iedereen bedankt voor de reacties heb net antwoord van de dealer gehad en het is helaas niet mogelijk om het nieuwe systeem in de oudere citigo te bouwen helaas

Jammer als je het graag had gewild. De telefoonhouder kan wel gebruikt worden voor dat doel alleen. Zit wel een stevig prijskaartje aan.

De telefoonhouder is bedoeld voor de nieuwste citogo's en past dus niet op de voorgaande uitvoeringen. Je kunt er een mobiele telefoon inzetten die via bluetooth communiceert met de radio.

Arnout84

Senior Member
Gaat het dan volgens jou wel ??
En zo ja, leg dan eens uit hoe en wat te doen !

De radio heeft dezelfde vorm, dus dat is het probleem niet.
De radio wordt deels canbus gestuurd, en de bcm van een oude Citigo is hetzelfde als die van een nieuwe, dus dat is ook het probleem niet.
En als ook de bekabeling hetzelfde is kan het echt wel gaan werken.
De Citigo is alleen optisch veranderd, technisch niet. Hetzeflde platform, dezelfde onderdelen.
Ik had een Fabia 2 stuur met stuurwiel bediening werkend laten krijgen in mijn Citigo, echter werkte de bcm (uit een polo) niet lekker. Een andere bcm zoeken is monikkenwerk dus helaas afgeblazen.

Als dit allemaal kan is een andere radio werkend krijgen het probleem niet :)

EdK

Forumguru
Dealers roepen wel meer onzin....
Kijk ik zal het niet ontkennen , alleen noem ik het geen onzin in deze.
Met Caddy zakelijk ondervonden dat de dealer waar wij zakelijk komen me zij dat achteraf inbouwen CC niet mogelijk was.
Maar met VCDS had ik al gezien dat het was aan te zetten, maar volgens monteur was me caddy 6 maanden te oud...
Hierna met VAG Techniek contact opgenomen en die bouwde in half uur de CC werkend in ( orgineel VAG )

Maw als iemand met redelijke zekerheid kan zeggen of swing new model werkend is te krijgen dan denk ik dat dit VAG Techniek zal zijn.

Arnout84

Senior Member
Kijk ik zal het niet ontkennen , alleen noem ik het geen onzin in deze.
Met Caddy zakelijk ondervonden dat de dealer waar wij zakelijk komen me zij dat achteraf inbouwen CC niet mogelijk was.
Maar met VCDS had ik al gezien dat het was aan te zetten, maar volgens monteur was me caddy 6 maanden te oud...
Hierna met VAG Techniek contact opgenomen en die bouwde in half uur de CC werkend in ( orgineel VAG )

Maw als iemand met redelijke zekerheid kan zeggen of swing new model werkend is te krijgen dan denk ik dat dit VAG Techniek zal zijn.

Ja top bedrijf! Ook mijn CC is er ingebouwd. VAG techniek is echter wel erg terughoudend met "uitprobeersels". B&M in Beneden-Leeuwen is meer van het uitproberen, ik heb daar ook veel laten inbouwen.

Cordoba

Forumguru
Vagtechniek doet wel probeersels, maar vooral op eigen auto's om zo kennis/ervaring te vergaren. Nu heeft Vagtechniek als leenauto een aantal Up's rijden, dus ik sluit niet uit dat ze dit een keer willen onderzoeken. Ik zou contact opnemen met Vagtechniek en de vraag daar neerleggen, als ze zeggen dat het kan, dan is het ook zeker dat het kan.

Bovenaan Onderaan