Radio Swing, MDI, USB-Stick/Disk

Hallo allemaal,

Ik heb bijna alles dat ik kon vinden over dit onderwerp doorgelezen, maar een concreet antwoord heb ik nergens aangetroffen. Ik ben in het bezit van een Fabia Greenline met Swing radio. Omdat ik graag muziek luister heb ik gekozen voor MDI en een USB-stick. Nu ben ik hier slechts matig tevreden over deze combinatie en begrijp ik niet wat ik precies fout doe. De meeste topics gaan over deze constructie in combinatie met een Columbus, geen Swing. Ik heb het idee dat dit veel uitmaakt!

Het Probleem:
Ik heb een 16Gb USB stick voorzien van muziek. Het blijkt dat je maximaal 750 nummers in 1 folder mag doen, wanneer je boven dit aantal zit leest hij de folder niet meer in. Ik heb de stick dus als volgt vormgegeven:

<folder1 met 750 nummers>
<folder2 met 750 nummers>
<folder3 met 750 nummers>
1liedje.mp3

Wanneer de stick is ingelezen, speel ik het ene liedje af en kies ik voor MIX. Vervolgens gaat hij prima 'shufflen'... maar pakt hij enkel liedjes uit folder1, nooit uit folder 2 of 3.

Opmerkingen:
- De liedjes uit folder 2 of 3 zijn gewoon af te spelen wanneer ik aangeef dat hij binnen deze folder mag mixen.
- Wanneer ik een USB HDD van 70Gb aansluit en deze heb volgezet met muziek, krijg ik enkel 'Initializing PD', na 45 mins heb ik het opgegeven. De folderstuctuur van de HDD was <artiest> --> <album> --> nummers (iTunes systeem).
- USB-stick/disk zijn beiden op de juiste wijzen geformatteerd en ondersteunen beiden USB 2.0.

Vragen:
- Wat is de beste folderstructuur in combinatie met de Swing radio?
- Is de Swing radio gewoon heel slecht te gebruiken in combinatie met USB-aansluitingen?
- Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers met deze opstelling?

Bedankt!

Mauro

Gerke

Forumguru
Ik herken dit totaal niet?
Van die folderstructuur wist ik niet, maar ik heb nooit zoveel nummers in een map staan.
Ik heb ingedeeld op genremap, artiestmap, albummap, nummers
Mixen gaat willekeurig over alle mappen.

Bij die harde schijf die blijft initialiseren is het probleem waarschijnlijk dat deze NTFS is geformateerd, daar wordt de Swing niet vrolijk van.
Ik heb zelf een 200 GByte Samsung S1 schijf, die zonder problemen functioneert. Voor de kids heb ik dan nog een 32 GByte Dane-Elec USB stick, ook zonder problemen.

Dank voor je reactie... ik zal de stick en HDD nog eens opnieuw formatteren.

Het is in ieder geval fijn om te horen dat het wel zou moeten werken!

mister9

Actief lid
Ik kan op mijn Columbus instellen of die gebruik moet maken van submaken bij t mixen. Als ik die uitvink neemt ie alle mappen mee met het shuffelen. Weet niet of het bij jou ook zo'n instelling is.

Ik heb ook een Swing radio heb vandaag voor de eerste keer een usb stick aangesloten maar 1map gebruikt. Zal vandaag eens meerdere mappen aan maken en uittesten
In de handleiding staat wel dat je max. 8 mappen mag hebben met 1000 bestanden.

De hd moet zeker in FAT 32 geformatteerd worden en usb 2 zijn. Niet usb3/usb2 compatible dat werkt niet ik heb er zo een en dat werkt spijtig genoeg niet.

Na enig experimenteren hier het vervolg. De MIX functie van de Swing blijft een mysterie.

Ik heb mijn USB stick als volgt vormgegeven:

1liedje.mp3
<folder1 met 50 nummers>
<folder2 met 50 nummers>
<folder3 met 50 nummers>
<folder4 met 50 nummers>
<folder5 met 50 nummers>
etcetera...

Als ik na het inlezen ervoor kies om 1liedje.mp3 af te spelen, gaat dit goed. Klik ik op next, dan pakt hij het eerste nummer uit folder1, weer next geeft me nummer 2 uit folder1. Bij nummer 50 springt hij over naar folder2.

Als ik na het inlezen ervoor kies om
1liedje.mp3 af te spelen EN kies ik MIX, dan gebeurt er niets wanneer ik op next klik. Hetzelfde nummer begint opnieuw. De Swing is blijkbaar niet in staat om te shufflen inclusief sub-folders. In de handleiding kan ik hierover niets vinden.

Als ik na het inlezen een liedje uit een van de folders kies EN daarna MIX, blijft hij in de folder. Ook als alle liedjes al voorbij gekomen zijn.

Hoe hebben andere mensen met een Swing/MDI dit opgelost?

Heb nog geen tijd gevonden om het ook eens te proberen. Maar als je nu een map maakt en daar de folders in onderbrengt en dan voor de mix deze map kiest zou het dan werken?

Hmmm, ik heb de aanpassing gedaan, ga het vanmiddag even proberen. Indeling is nu als volgt:

1liedje.mp3
<folder1>
-----------2liedje.mp3
-----------<folder1 met 50 nummers>

-----------<folder2 met 50 nummers>
-----------<folder3 met 50 nummers>
-----------<folder4 met 50 nummers>
-----------<folder5 met 50 nummers>
------------etcetera...

De hoop is nu dat dat wanneer ik 2liedje.mp3 afspeel hij de subfolder erbij pakt met MIX. Ik laat het weten. Als er in de tussentijd nog andere mensen suggesties hebben verneem ik dat graag :)

Hmmm, ik zie nergens dat dit een oplossing voor dit probleem zou geven? Of zie ik iets over het hoofd?

SileX, jij hebt een Swing i.c.m. MDI/USB?

Ook in deze opstelling wil hij niet de subfolders MIXEN.

1liedje.mp3
<folder1>
-----------2liedje.mp3
-----------<folder1 met 50 nummers>

-----------<folder2 met 50 nummers>
-----------<folder3 met 50 nummers>
-----------<folder4 met 50 nummers>
-----------<folder5 met 50 nummers>
------------etcetera...

Wanneer ik 2liedje.mp3 afspeel, op MIX druk en dan NEXT kies, begint 2liedje.mp3 gewoon opnieuw... :(

Ah, dat is goed om te horen, dan hebben we in ieder geval 1 iemand met dezelfde situatie die het kan testen :)

Denk dat het niet zal werken heb hier ook verschillende methodes uitgeprobeerd hij gaat maar mixen in één folder staat ook zo vermeld in de handleiding.

MIX
Weergave van titels in willekeurige volgorde.
 OFF - weergave in opeenvolgende volgorde;
 ON - Weergave van titels in een willekeurige volgorde in een vastgesteld bestand
(folder);

Het enig wat men kan doen is alle liedjes in één map plaatsen en dezelfde liedjes onderverdelen in mappen natuurlijk dit betekend dat ze dubbel op de schijf staan.
Als je een grote HD hebt zal dit wel lukken maar met een stick ben je natuurlijk beperkt.

Bedankt voor het meedenken. Het begint er dus op te lijken dat het niet mogelijk is. Moet toegeven dat het me wel teleurstelt.

Het enig wat men kan doen is alle liedjes in één map plaatsen en dezelfde liedjes onderverdelen in mappen natuurlijk dit betekend dat ze dubbel op de schijf staan. Als je een grote HD hebt zal dit wel lukken maar met een stick ben je natuurlijk beperkt.

Wat bedoel je hier precies mee? Ik begrijp niet precies wel bestandsstructuur je hiermee bedoelt?

Je zet alle liedjes op de usb stick zonder map gewoon er op zetten dan maak je mappen aan en daar zet je dan de liedjes nogmaals op.
vb:1000 nummers op de usb
dan map 1 vb: 300 num
map 2:250 num
map 3:250 num
map 4:200 num
Wil je nu mixen dan neem je de 1000 liedjes wil je enkel de liedjes uit een map dan selecteer je deze.
Maar zoals je dan ziet staan de liedjes er dubbel op en nemen zo veel geheugen in.
Dus niet ideaal.

Ah, ja duidelijk. Probleem is ook dus dat je ten alle tijde uit maximaal 1000 kan laten mixen, dit is de limiet per map. En aangezien de mix functie niet 'opslaat' welk nummer al voorbij is gekomen heb je op een redelijke autorit al vrij snel dubbelen. Zucht, ik baal!

Werkt dit niet als je een m3u playlist aanmaakt in een aparte folder (met daarin referenties naar al je muziek)? In principe zou je dan de limiet per folder moeten kunnen omzeilen.

Bovenaan Onderaan