boderbun
Lid
Hallo,
Mijn Fabia 2 GL Combi heeft naast een kabelbreuk in de deurdoorvoer (andere post) ook nog een ander kwaaltje waar mijn vrouw inmiddels aardig gek van wordt.
De FM ontvangst van de Swing radio is zeer slecht en eigenlijk niet meer luisterbaar.
Wat ik inmiddels heb geleerd/gelezen op andere posts:
Mijn Fabia 2 GL Combi heeft naast een kabelbreuk in de deurdoorvoer (andere post) ook nog een ander kwaaltje waar mijn vrouw inmiddels aardig gek van wordt.
De FM ontvangst van de Swing radio is zeer slecht en eigenlijk niet meer luisterbaar.
Wat ik inmiddels heb geleerd/gelezen op andere posts:
- Het kan de antenne spriet zijn (heb ik vervangen geen verschil)
- Het kan ontstaan door het vervangen van de voorruit i.v.m. antenne in ruit (niet van toepassing)
- Het is mij niet duidelijk of deze versie (Fabia 2 Combi GL Augustus 2010 met Swing radio, geen NAV/GPS) van mijn auto een actieve versterker heeft in de antennevoet, weet iemand dit ?
- Uitgaande van een actieve versterker in de antennevoet, is deze dan 12 of 16V. Ik zie namelijk beide voltages op de onderdelen webshops.
- Nog andere dingen die ik kan doen om te troubleshooten ? Denk er zelf aan om de (actieve) antennevoet te vervangen als volgende stap maar dit is wat ingrijpend, fijn als er nog andere opties zijn.