Radio swing verspringt van fm zenderkeuze...

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de swing autoradio.
Als ik een paar dagen de auto niet gebruik, dan springt vanzelf de FM keuze, in dit geval 3 (fm1-fm2-fm3)zomaar naar bijvoorbeeld fm3.
Ik heb zelf alleen maar 6 zenders vast staan op fm1, en plots staat deze op fm3 of fm2, waar dus geen zender is vastgelegd.
Er lijkt geen stroomonderbreking te zijn, want de instellingen en de 6 zenders op fm1 staan er gewoon nog in.
Kent iemand dit probleem of een oplossing?

echt niemand???
heb ik dat weer....:ahum:
dan maar weer naar de dealer denk ik.
ondertussen meer garagekilometers dan prive:smiley29:

Rallye

Forumguru
Ik heb ook een Swing en ken het probleem niet. Wel weet ik dat sommige instellingen van de auto (sinds de facelift van de Octavia - mijn vorige Octi met een Stream-radio had dat niet) worden vastgelegd in de sleutel. Onder andere de coming/leaving home en de taal van de maxidot. Van de radio is mij dit echter nooit opgevallen, maar dat zou natuurlijk wel kunnen. Gebruik je twee sleutels door elkaar?

CharlesTucker

Forumguru
Ook ik heb een Swing, en herken het probleem ook niet. Ik gebruik wel m'n sleutels door elkaar, maar waarschijnlijk zijn de instellingen voor beide sleutels bij mij zowiezo hetzelfde (coming/leaving home en maxidot-taal zijn in ieder geval hetzelfde).

Heb hier geen problemen mee, maar alle voorkeurtoetsen zijn wel voorzien van een zender.
Probeer eens om ėėn zender in FM 2 te plaatsen en ėėn zender in FM 3 en zie dan eens of hij dan nog verspringt.
Indien hij dan niet meer verspringt kan je de rest ook voorzien van zenders.

Als hij dan nog kuren heeft worden het garage kilometers. Men zou ook de zes zenders van FM1 in de andere geheugens kunnen plaatsen maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn hij mag gewoonweg niet verspringen.

nee, ik gebruik altijd maar 1 sleutel.

@snelle

Ik ga eens proberen wat jij zegt, misschien helpt het.
maar daarin tegen heeft ie het nooit gedaan, alleen in deze koude tijd van dit jaar.

Ronnie

Forumguru
Blijft er misschien ook een voorkeurknop hangen? Misschien dat er iets van rommel tussen/achter zit wat ietsje plakt?

Bovenaan Onderaan