Radio valt uit steeds uit.

W.laan

Lid
Beste Skodafanaten,

Ik heb al enige tijd met veel plezier een octavia 2.0 fsi uit 2007 maar sinds kort valt de radio steeds weg en maakt hierbij een enorme knal. Lijkt wel of er sluiting in komt en daardoor uitvalt maar gaat direct weer aan. Het uitvallen is zeer wisselvallig van tijd en proberen met sturen of andere dingen bewegen. Radio gedemonteerd en bedrading inwendig en achterzijde ook geen reactie.
Iemand enig idee wat het kan zijn.

Alvast bedankt gr Willem,

AndreM

Forumguru
Hey welkom hier! :thumbsup:

Ik zal zachtjes praten, anders hoort de rest het ook! :koffie:
De bedoeling is dat je je eerst voorstelt in meet & Greet voordat je iets vraagt.
Ik zeg het zo zachtjes mogelijk, want er zijn een paar bij waarvan spontaan hun plofkussen ontploffen als ze merken dat er niet eerst voorgesteld wordt.

Niet verder vertellen hè! ;)

P.s. Met een ding heb je wel mazzel, er zijn hier heel veel mensen die je de goede weg op kunnen helpen.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Welkom hier!
Ik zou de condensatoren in het toestel verdenken. Veelal loont het niet om daar iets mee te doen en is vervangen van het hele toestel het eenvoudigst / voordeligst (als je de uren gaat tellen).

W.laan

Lid
Het is een stream mp3 ofzo. Opde sticker aan zijkant van de radio staat:
Radio stream F03. PD: 0807, HW:0019, SW:0034.
Ik hoop dat dit voldoende info is betreft de radio.

W.laan

Lid
Ik heb vanmiddag de Comp uitgelezen, maar deze gaf geen fouten aan ook het radio component niet maar heb wel alles verwijderd en gereset. Ook heb ik gister de accu verwijderd en opnieuw helemaal vol geladen en is tot op heden weg.
Iedergeval allemaal bedankt voor het advies.
Accu laden maakte niks uit en sinds het resetten is de storing over.

AndreM

Forumguru
Mocht de storing terug komen, dan zou ik toch een kijkje in de radio aan wagen.

In alle elektronica zitten componenten o.a. condensatoren, connector aansluitingen, die warm worden en zelfs zo heet dan na een aantal jaren de soldering los kan raken.
Eilandjes noemen we dat in ons vak.
Dus bij repeat, controleer alle solderingen op de printplaten met een vergrootglas! :thumbsup:

EdK

Forumguru
Als het al in de unit zelf zit dan vertrouw ik die solderingen wel maar zou ik eerder kijken naar bol staande condensators.
Is een lange periode condensators op markt gedumpt van zeer slechte kwaliteiten, en die zijn ook in kwalitatief goede producten van gerenomeerde merken terecht gekomen

W.laan

Lid
Condensatoren zagen er goed uit ook geen rare lucht in de radio van verbrande elektronica, indien probleem weer terug komt zal ik de radio verder onderzoeken.
Iedergeval bedankt voor de tips.

Bovenaan Onderaan