Radio verliest settings

brtkpr

Lid
hallo forummers,

Ik heb sinds kort een WinCE radio voor de Skoda die prima functioneert, totdat de sleutel uit het contact is gehaald. De Skoda swing radio had dit probleem niet en bleven de zenders en settings staan.

Nu lees ik her en der over een ACC rode draad die getrokken moet worden naast de gele die er nu in zit. Maar de gele is toch continu 12v? Dan zou de radio toch nu al de settings moeten onthouden of zie ik dat verkeerd?

Als er een kabel getrokken moet worden, waar moet ik die dan plaatsen in het quadlock blokje?

Alvast dank allen,

brtkpr

Lid
Ik zie achterop het blokje van de auto inderdaad een gele draad waarop continu spanning staat. Met welke moet deze dan gewisseld worden (sorry ben niet zon held)

Hakar

Donateur
@Peter-036 @brtkpr
Klopt, kortgeleden zelf ook gedaan, moet nog wel ergens staan hier op het forum.
Zal nog even zoeken.

Edit.
Stond niet op het forum maar in een reactie per mail van JVC.

Controleert u even de gele en de rode draad in de kabelboom.

De rode draad dient ‘geschakelde’ spanning te krijgen. Dus als alleen als de sleutel in het contactslot is omgedraaid.

De gele draad dient altijd spanning te hebben, ook als het contact uitstaat. Als dat niet zo is worden de instellingen van de radio niet bewaard.

Het probleem kunt u vaak oplossen door de gele en rode draad in de kabelboom om te wisselen.

Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
aanvulling.
Als de aftermarket radio er netjes in is gebouwd, zitten er afgeschermde steekstekkertjes op de rode en gele draden.
Deze kun je dan verwisselen.

turboturbo

Forumguru
Wat @Hakar zegt zo was het bij mijn aftermarket radio ook. Idd kwestie van omwisselen.

Gelukkig hebben veel fabrikanten deze ellende voorzien en die maatregel (kabelschoentjes ertussen die je los kunt klikken) voor de eigenaren van een VAG auto.

brtkpr

Lid
Rood en geel verwisseld aan de kant van de radio maar na sleutel uit contact alles kwijt, snik. Wordt er gek van

brtkpr

Lid
Ik heb het idee dat er geen constante 12v op de quadlock zit van de auto, alleen een geschakelde.
Zie de foto’s (als dit lukt) maar weet het dus niet zeker. Er zit een soort verbindingsteken bij waarop staat “ do not of you have can “ . Maar als ik die wel aansluit blijft de radio stroom houden, maar helaas ook als de sleutel weer uit contact gaat. Deze mini kabel met connector zit dus vast aan de connector van radio ingang tot aan de connector uitgang.

Hakar

Donateur
Jij hebt Fabia 2, ik Fabia 1, moet volgens mij niets uitmaken.
Plaatje zie ik niet.
Volgens mij kun je die ook niet uploaden, ik dacht dat je daar donateur voor moet zijn.
Kost je een tientje, en dan heb je een vriendje.
Tientje heeft mij al menig werkplaatsbezoek gescheeld.

Buiten dat kun je ook een accountje aanmaken bij bijvoorbeeld www.postimage.org en van daaruit via de optie delen je foto hier via het kleine imageplaatje boven in je tekstmenu zichtbaar maken.

brtkpr

Lid
Wellicht is dat een goed idee om een donateur te worden als ik dan iemand als vriendje krijg :yeehaa:
Maar kan ik daar dan heen rijden om bij zo'n persoon te laten controleren?

Hakar

Donateur
Alles kwijt.
Gaat de radio nog wel aan?

Zo niet kijk even of er een zekering in je radio zit, en of die nog goed is.

Natuurlijk kun je naar zo'n vriendje rijden, in de hoop dat die thuis is.
Je mag als je om de hoek woont ook gelijk wel komen hoor, ik loop en rij niet weg, de Fab staat op de bok, excuus steun.

Rallye

Forumguru
Algemene info over hoe het forum werkt: foto’s kun je uploaden (mits niet te groot) via de knop bijlagen onder je concept-post.

brtkpr

Lid
@Hakar @Rallye dank! Gelukt!

Ik blijf het vreemd vinden dat mijn oude swing radio alles onthoudt, en de nieuwe niet. Ik geloof ook nier dat de radio defect is, maar zal iets niet goed aangesloten hebben of over het hoofd hebben gezien denk ik

Bijlagen

• 62DF6033-6850-4CC2-B810-FF5B277C6EA6.jpeg
    62DF6033-6850-4CC2-B810-FF5B277C6EA6.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 71
  • 69820F23-5250-4828-B2F4-B6DB1D7C992C.jpeg
    69820F23-5250-4828-B2F4-B6DB1D7C992C.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 68
  • A817F367-0B34-455F-A7BE-6733AE55DBFF.jpeg
    A817F367-0B34-455F-A7BE-6733AE55DBFF.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 64
  • E730FBF2-3794-4539-809B-59EE57A93770.jpeg
    E730FBF2-3794-4539-809B-59EE57A93770.jpeg
    1 MB · Weergaven: 47

Hakar

Donateur
Oeps.
We hadden het dacht ik over een radio, maar in mijn ogen heb je het nu over een complete computer met radio en navigatie die je in wilt bouwen.
Ik heb achter mijn radio twee stekkers vanaf de originele kabelboom, en twee vanaf de radio die er toch wel wat anders uitzien.
Had gehoopt je snel op weg te kunnen helpen, maar kom op dit moment ook niet verder.

Hopelijk komt er nog een entertainment goeroe langs die je hier de correcte aanwijzingen bij kan geven.

brtkpr

Lid
@Hakar geen probleem, super dank voor je inzet!

Ik ga wel even Google, kan mij niet voorstellen dat dit niet op te lossen is haha

AndreM

Forumguru
Zit er geen handleiding/schema bij de radio, waar op staat welke kleur draad een vaste 12V aansluiting moet hebben en welke draad een geschakelde 12V?

En ga dan eens aan de gang met een spanningzoeker/universeelmeter aan de autozijde dit ook door te meten en dan aan te sluiten.
Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn? :thumbsup:

Zwapp

Forumguru
Zie het zo op de foto's niet maar heb je dat canbus kastje er ook tussen hangen?

Ik moet even diep graven hoor maar heb dit ook gehad, kom er nu even niet op...

brtkpr

Lid
@Zwapp canbus kastje zegt mij niks, hij is nu rechtstreeks aangesloten op de quadlock daar zit op 1 Pin zover ik weet constante spanning en toch verliest die de settings. Volgens de verkoper moet er dus “iets”??? Met een ACC draad gedaan worden. Kom er niet meer uit

Radio type is isudar
Na03w6vw0702
Ingebouwde decoder??

Laatst bewerkt:

Huibert

Forumguru
Is niet zo moeilijk helaas. Bij de fabia2 blijft er geen spanning opstaan, dit is geregeld door het canbus systeem. Heb je die spanning wel nodig, was bij mij voor de parrot en bij jou voor je radio, dan zul je die vanuit de zekeringkast moeten trekken.

Bovenaan Onderaan