Radio vervangen door carplay systeem, hoe meldingen bevestigen of ressetten?

Dejukeboks

Nieuw lid
Ik heb in mijn Skoda Fabia van 2016 de radio vervangen door een Carplay systeem, omdat de radio geen navigatie had. Nu geeft de auto op het dashboard schermpje, gesitueerd boven het stuur tussen de toerenteller en km teller, meldingen zoals bandenspanning bevestigen en dergelijke. Met de oude radio kon ik dat bevestigen, maar nu dus niet meer. Hoe kan ik die meldingen nu alsnog bevestigen of ressetten?
Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk oplossingen.

hemi24

Forumguru
Even bij het begin beginnen:
1. Welk systeem zat er voorheen in je wagen?
2. Wat heb je er nu ingebouwd (of laten bouwen)
3. Is er iets met de codering gedaan?
4. Heb je stuurwielbediening?

Dejukeboks

Nieuw lid
Dag Hemi24, voor systeem van mijn oude radio zie foto's 1000014179.jpg
Ik heb er nu een carplay/android in laten bouwen. Volgens degene die het heeft ingebouwd hoeft bij de nieuwe Carplay geen code te worden ingevoerd. En ik heb stuurwielbediening wat nu wel werkt. Hier kan ik ook door diverse menu's scrollen zoals wagengegevens, maar niets bevestigen zoals bandenspanning.

hemi24

Forumguru
Bevestigen doe je toch altijd door het rechter scrollwieltje in te drukken?

Dat je geen code in hoeft te voeren zal best wel zo zijn, maar is de oude module ook weggeschreven in de computer van de auto en de nieuwe module correct aangemeld?
Aangezien je de diverse functies nu in het display tussen je tellerklokken krijgt, gaat er blijkbaar al een (groot) deel goed…

Dejukeboks

Nieuw lid
Inderdaad dat dacht iken hoopte ik ook, door het rechter scrollwieltje in te drukken, maar helaas . Ik heb geen idee of hij de oude module heeft weggeschreven en de nieuwe module (ik neem aan dat jij hier mee de Carplay bedoel?) correct heeft aangemeld.
Ik kan het volume van de radio en eventueel een liedje verder afspelen, wel gebruiken.
Inderdaad een groot deel van de stuurbediening werkt wel.

Bovenaan Onderaan