radio voorbereiding Octavia II

Zondervan

Nieuw lid
Krijg begin volgend jaar een Octavia II Ambiente DSG. Hierbij staat aangegeven dat er een radio voorbereiding in zit. Betekent dit dat ik mijn oude radio eenvoudig kan overzetten (met iso-connector)?
Ik begreep uit andere vragen dat dit bij Skoda moeilijk zou zijn ivm een zogenaamde 'can-bus'?
Kan iemand hier antwoord op geven?:ahum:

purk

Senior Member
nee dit is niet moeilijk als je radio niet via het contact wil schakelen, anders zul je een kabel moeten trekken vanuit de zekeringkast.

m@rantz

Nieuw lid
Ik krijg van de week mijn nieuwe Octavia. Het zijn gewoon standaard ISO connectors. Kortom het aansluiten van een radio is een kwestie van twee connectors en de antenne aansluiten. Ik weet niet of het frame voor een gewone radio standaard is? Bij mij wordt deze gratis geleverd door de dealer.

Gr, Robin

Swiss

Actief lid
Standaard-radio's van Skoda zijn geen DIN-grootte (zelfs geen 2DIN).
Als je dus een DIN- of 2DIN-radio wil inbouwen, heb je een extra ombouwframe nodig. Heb iets van 80 Euro betaald (inclusief inbouw radio).
Maar dan krijg je wel een handig opbergvakje onder de radio. :smirk:

Greetz,
Swiss

higgy

Forumguru
Dat laatste antwoord is niet helemaal compleet/correct.

Standaard zit er een één-dins radiovak in de auto, met daaronder een half opbergvakje.
Wil je 2 DIN (wat ik destijds wilde aangezien ik mijn radio annex beeldscherm (MR6000 van VDO Dayton) en de navigatiepc (MS5000 van VDO Dayton) in wilde bouwen) dan heb je een masker nodig voor dubbeldin. Destijds (in 1995) was dat niet via Skoda leverbaar, ik heb het toen via Ebay Duitsland nieuw kunnen kopen. Het lijkt me sterk dat de dealers dat vandaag-de-dag niet ook kunnen leveren, maar heb dat niet nagetrokken.

Veel belangrijker vind ik het, en dat mis ik hierboven, dat de kabel van CAN naar ISO door de dealer bijgeleverd wordt. Is een dure kabel, maar bij de meeste dealers 'klets je deze wel los' bij koop van een auto. Die kabel heb je per sé nodig om normale ISO-radio's (de gemiddelde autoradio dus) aan te kunnen sluiten op de standaard CAN-bus van de Skoda.

Bovenaan Onderaan