Radiostation logo’s toevoegen/updaten

Ik ben er dus met een workaround erachter gekomen dat je niet elke radiostation logo handmatig hoeft toe te voegen zoals beschreven staat op de officiële Skoda website maar gewoon alle logo’s in één keer van de gehele EU op je radio te installeren.

Dit werkt sowieso met alle oudere MIB2(.5) systemen zover ik weet.

1) Ga naar https://www.phonostar.de/vw/en
2) Klik op ‘Other Models’
3) Typ hier jouw device part number, bijv. 5Q0035819A en vervang dan de eerste cijfer. Dus de 5 maak je 3 van. 5 betekend Skoda en 3 Volkswagen.
4) Zoek in je infotainment je Hardware versie, bijv. H24 en download je correcte pakket.
5) Dubbelklik op je gedownloade 7zip bestand en extract het naar je root van jouw SD-kaart.
6) Naar het uitpakproces verwijder je veilig je SD-kaart uit je computer.
7) Plug je SD-kaart in het SD1-slot van je Multimedia Control Unit.
8) Doe de radio aan en houd de menu knop ingedrukt totdat je in de service mode menu komt.
9) Ga naar software update/versions en kik op update, in het select source menu selecteer SD card. als het goed is komt er een melding met ‘Available data: StationLogoDB x.xx.xx. Klik op next en doorloop de stappen.
 

gjhu

Senior Member
Werkt dit ook met een usb stick? Heb nu de zenderlogos nl op een usb stick staan.
 

Rallye

Forumguru
Dat de update automatisch gaat vanaf de stick is nieuw. Dat je ze van deze site kon downloaden is al jaren bekend - in mijn Octavia 3 had ik een stickje liggen met de logo’s voor als ik een zender zonder zou hebben - wat overigens in bijna 7 jaar niet voorgekomen is. Toch bedankt voor de tip!
 

hemi24

Forumguru
Update van de database is natuurlijk iets anders als het aanpassen van individuele afbeeldingen...

Maar goed, het heeft prima gewerkt voor de Golf 7; de ID.3 daarentegen slikte de update niet op de voorgeschreven wijze.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan