Radiostoring in combinatie met Xenon

Snor

Lid
Mijn radio (parrot rhythem 'n blue, tevens carkit) stoort als ik mijn verlichting (Xenon) inschakel. Mijn auto: O2 1.9 Tdi Business Edition. Dealer heeft radio ingebouwd (Duindam Den Haag). Het is een heel vervelend brommetje als de radio/carkit aanstaat in combinatie met de Xenon lampen. Mijn collega heeft de zelfde Skoda en dezelfde radio met hetzelfde probleem! Wie heeft de oplossing?
407.gif

Bijlagen

• 38063-955dscf0074-med.jpg
    38063-955dscf0074-med.jpg
    35,2 KB · Weergaven: 19
Welkom hier ! De olossing is het ontstoren van de antenne. Even zoeken op dit forum, er zijn meer draadjes van.

Tallguy

Forumguru
Massa goed aangesloten? Inderdaad even het forum doorzoeken. De term "brom" kan helpen.
Laat even weten of je het hebt gevonden.

Volgens mij is inderdaad de massa niet goed aangesloten. Ik heb dat namelijk ook een keer gehad bij een andere auto.

Dat probleem heb ik ook als m'n verlichting aanstaat dan krijg ik een lichte bromtoom over m'n Stream, zet ik de lampen uit dan is het geluid wel zuiver, 'k heb overigens geen Xenon verlichting.

Ik heb dat al vanaf het begin dat ik deze auto heb, ik ben ermee terug geweest naar de dealer en die heeft vanalles geprobeert oa. stream uitwisselen, antenne uitwisselen met die een andere auto, de voeding van de radio en telefoon van een andere bron halen dan de accu van de auto, maar de brom blijft.
Het heeft volgens de dealer te maken met de electronica in de auto die gewoon te dicht op elkaar zit waardoor er schijnbaar een bromtoon ontstaat.

Ik moet wel zeggen dat de dealer de brom bij mij zo'n 50% heeft kunnen verminderen maar hij is nog steeds aanwezig, ach ja ik heb ermee leeren leven.

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Snor</font><hr />

Mijn radio (parrot rhythem 'n blue, tevens carkit) stoort als ik mijn verlichting (Xenon) inschakel. Wie heeft de oplossing?
407.gif

[/ QUOTE ]
Ik heb, met een THB-carkit, hetzelfde probleem. De garage gaat ernaar kijken. Heb jij al een oplossing gevonden?

Rallye

Forumguru
Bij herlezing lijkt mijn storing toch anders dan de jouwe: mijn carkit stoort als de Xenon aan is - de radio niet. Ik hoor geen storing, maar de "tegenpartij" wel.

De garage heeft de storing vandaag opgelost (ik moest toch heen voor de winterbandjes). Het lag aan de voorbereiding voor de carkit (ik wist niet dat er een voorbereiding was, behalve de PHONE-mogeijkheid op de Stream), die een kabel richting de antenne bevat. Deze kabel is vervangen. Volgens de garage en degene die ik belde om te testen is er geen storing meer. Gelukkig.

Bovenaan Onderaan