Rain Close

JinxRS

Lid
Ik vroeg me zo even af of iemand deze functie van je schuif-kanteldak wel eens gebruikt. Het staat "aan" bij mij in de (matrix) setup maar ik heb het dak nog nooit bij regen vanzelf dicht zien gaan. (terwijl de ruitenwissers wel aan springen).......of mis ik nou iets ?

affijn ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Gieliovd

Forumguru
Had ik het maar!!

Had ik ook maar zoiets als "shit Michiel vergeet weer eens zijn dakraam met uitstappen" close functie.

Ik vergeet dat ding echt ELKE keer dicht te doen als ik uitstap, sta ik buiten en moet ik weer instappen, sleutel erin, knop draaien, wachten, sleutel eruit.... GAAP haha :)

Relaxte functie!

RSTDI

Actief lid
Ja ik wel werkt perfekt laat je dak maar in kantel staan als je de auto afsluit (wel 2xdrukken op de afstandsbediening zo dat het alarm is uitstaat).
Zodra er regendruppels op de sensor vallen sluit het dak en de ramen zich zelf.

r-streefkerk

Nieuw lid
Had ik het maar!!

Had ik ook maar zoiets als "shit Michiel vergeet weer eens zijn dakraam met uitstappen" close functie.

Ik vergeet dat ding echt ELKE keer dicht te doen als ik uitstap, sta ik buiten en moet ik weer instappen, sleutel erin, knop draaien, wachten, sleutel eruit.... GAAP haha :)

Relaxte functie!

Je hoeft niet in te stappen en het contact aan te zetten om je ramen te sluiten,
Steek je sleutel in het slot van het bestuurders portier en draai deze naar rechts en houd hem in deze stand net zo lang tot alle ramen gesloten zijn.
Als je hem overigens naar links draait en vasthoud openen alle ramen. (alleen de electrische wel te verstaan :smirk:)

Bij de O2 kan dit op afstand, op de sleutel het knopje openen of sluiten ingedrukt houden.

Wat ik wel regelmatig heb, is dat als ik met een open raam rijdt en ik stop de motor en haal mijn sleutel uit het contact slot dat het open raam dan automatisch sluit ???? maar dan schijnt het zonnetje, want als het regent rij ik niet met een open raam.

Gieliovd

Forumguru
Je hoeft niet in te stappen en het contact aan te zetten om je ramen te sluiten,
Steek je sleutel in het slot van het bestuurders portier en draai deze naar rechts en houd hem in deze stand net zo lang tot alle ramen gesloten zijn.
Als je hem overigens naar links draait en vasthoud openen alle ramen. (alleen de electrische wel te verstaan :smirk:)

Bij de O2 kan dit op afstand, op de sleutel het knopje openen of sluiten ingedrukt houden.

Wat ik wel regelmatig heb, is dat als ik met een open raam rijdt en ik stop de motor en haal mijn sleutel uit het contact slot dat het open raam dan automatisch sluit ???? maar dan schijnt het zonnetje, want als het regent rij ik niet met een open raam.

Hmmm het wordt echt tijd dat ik mijn boekje eens ga doorlezen!!

Zou hij het dakraam ook meenemen dan?

Wel handig!

r-streefkerk

Nieuw lid
Hmmm het wordt echt tijd dat ik mijn boekje eens ga doorlezen!!

Zou hij het dakraam ook meenemen dan?

Wel handig!

Bij onze fabia gaat het dak wel op die manier dicht maar hij gaat niet met de sleutel open, dit kan door de dealer wel zo ingesteld worden of als je een maxidot hebt kun je hetzelf.

Bij mij 1e O1 L&K ging het dak namelijk open en dicht met de sleutel

Gieliovd

Forumguru
Bij onze fabia gaat het dak wel op die manier dicht maar hij gaat niet met de sleutel open, dit kan door de dealer wel zo ingesteld worden of als je een maxidot hebt kun je hetzelf.

Bij mij 1e O1 L&K ging het dak namelijk open en dicht met de sleutel

Welke manier is dat? Met de sleutel naar L of R of met de AB open en dicht?

JinxRS

Lid
RSTDI - werkt dit dus niet als je aan het rijden ben ? puur en alleen als je geparkeerd staat met je sleutel uit het contact ?

Dat de ramen automatisch dicht gaan werkt niet goed bij mij.
Wel gaan de ramen of binnen een hele korte tijd dicht na het verlaten van de auto (binnen 30 minuten) of helemaal niet.
Terwijl dat ze eigenlijk na 6 uur automatisch dicht zouden moeten gaan.

Gieliovd

Forumguru
Ik vat hem dus nog niet helemaal... gaan de ramen nou dicht met de AB? Dat ik het probeerde deed het weinig.

Links draaien of rechts deed ook weinig buiten de auto.

Ik niet snap!

redfoxert

Senior Member
Ik vat hem dus nog niet helemaal... gaan de ramen nou dicht met de AB? Dat ik het probeerde deed het weinig.

Ik niet snap!

Met de afstandsbediening van de deuren het knopje voor "op slot" een tijdje ingedrukt houden en alle ramen gaan dicht voor zover die open stonden. Laat je hem los dan stopt het, ook al zijn ze nog niet helemaal dicht. Zelfde geldt voor de knop "open", langer indrukken en de ramen gaan simultaan open totdat je de knop loslaat.

Zo is het in ieder geval op de O2 en mijn Golf V (zelfde afstandsbediening dus ik neem aan ook dezelfde elektronica en motor als in de O2 en andere Skoda modellen).

r-streefkerk

Nieuw lid

Ik niet snap!

Bij een Fabia & een Octavia I gaan ze open en dicht met de sleutel in het sleutelgat van het bestuurders portier, werkt dit niet dan even naar de dealer omdat in te laten stellen.

De deuren kunnen overigens ook zo ingesteld worden dat als je boven de 20 km komt de deuren automatisch sluiten, deze openen zich dan weer zodra je de motot stopt en de sluetel uit het contact haalt.
Van afstand openen kan ook zo ingesteld worden dat zodra je 1x op ontgrendelen drukt dat dan alleen het bestuurders portier opent en bij de 2e keer op de ontgrendel knop drukt de andere 3 deuren en de kofferbak zich openen.

Lang verhaal maar wellicht wist je dit ook nog niet.

Fabia

† In Memoriam
Bij een Fabia & een Octavia I gaan ze open en dicht met de sleutel in het sleutelgat van het bestuurders portier, werkt dit niet dan even naar de dealer omdat in te laten stellen.

De deuren kunnen overigens ook zo ingesteld worden dat als je boven de 20 km komt de deuren automatisch sluiten, deze openen zich dan weer zodra je de motot stopt en de sluetel uit het contact haalt..

Maar hoe zit het dan ingeval van een ongeluk, kunnen de hulpverleners dan je auto wel in?

de auto stand van de ruitenwissers werkt niet samen met de auto sluitstand van het schuifdak. Als ik het goed heb moet je in de maxidot instellen de comfort optie, dan gaat het schuifdak dicht bij regen. Ik ga het nog even checken bij mij. Werkt zeer goed, want ik gebruik het dagelijks als het mooi weer is en het begint daarna te regenen.

Lees dan nog even goed de gebruikshandleiding door want "deurtjes automatisch van het slot" is niet in alle gevallen zo... :eek:

Bovenaan Onderaan