"rakende" voorportieren ?? >>

Frankie

Actief lid
\"rakende\" voorportieren ?? >>

ik ben benieuwd wat de O2 rijders opvalt als je een voorportier dichtgooit (niet Te hard !!!!:-) met een openstaand achterportier (AAN DEZELFDE KANT!!!:-). Bij mij klinkt het dan alsof het voorportier ergens raakt als ie dichtvalt. In iedergeval klinkt t anders dat als het achterportier dicht is.. Probeers ns en laat horen wat je denkt !!

ougie

Forumguru
Re: \"rakende\" voorportieren ?? >>

Hij zal ook makkelijker dicht klappen als je een van de andere portieren of de achterklep open hebt. Het is lochies dat het anders klinkt, dan als je de deuren dicht hebt. Dat heeft te maken met luchtverplaatsing en het kwijt kunnen van luchtdruk als je de deur dicht gooit.

Mau

Lid

Ougie heeft helemaal gelijk, beste mensen.

Maar het zou niet goed zijn als er een te duidelijk ander mechanisch geluid hoorbaar zou zijn...
Ik kan het nog niet uitproberen, Frankie.

Frankie

Actief lid

@all /forum/images/graemlins/24.gif

beste mensen toch.. Ik ben me echt wel bewust van het overdruk fenomeen en dat een portier harder dichtvalt met een andere open portier of klep. Maar dit is toch echt anders. Als ik b.v. de achterklep open heb en de deur dichtsla klinkt het normaal en als een plof, welliswaar harder. Als ik dit doe met een open achterportier klinkt het als een klap.. probeer nu eerst eens even /forum/images/graemlins/smile.gif

Bovenaan Onderaan