Ramen beslaan wederom rondom

jeve2

Lid
Goedemiddag,

helaas gaan mijn ramen wederom aardig beslaan en slaan "wit"uit.
Vreemde is dat het alleen maar het rechterachteraam is (laatste raam bij mijn Combi) en de voorruit.
Als je er met een trekker langs gaat zijn het echt aardige druppels, zo veel is het.
Vorig jaar bij de dealer konden ze niets vinden, portierfolies gechecked enz.

Help :407:!!!!

Groeten,
Jeffrey

floris

Lid
Ik heb met m'n vorige O een soortgelijk probleem gehad, bij mij was de goot onder de ruitewissers verstopt met bladeren waardoor het regenwater zo de ventilatie kanalen instroomden, Als ik de ven op vol vermogen zette kwam er zelfs water door de roosters naar binnen en met een bocht insturen hoorde je het water klottsenachter het dashbord!

Ronnie

Forumguru
Ik zou ook eerst alle afwateringskanalen checken, goed reinigen en ontdoen van blad, schilfertjes(berken) en modder, dan even onder de matten voelen of het daar nog droog is.
Een voorkomend probleem is ook de warmtewisselaar van de kachel, door vervuiling van stof en andere rommel is het niet ondenkbaar dat deze "doorgecorrodeerd" is, de lucht in de auto zal dan iets zoetig zijn. Er zal dan ook een zeer gering koelwaterverlies zijn. Dit probleem al drie keer bij een VAG auto gehad (2* Audi en 1*Passat)De opbouw van de kachelunits is nagenoeg hetzelfde, dus het is niet ondenkbaar.

aang

Lid
Ik had ook hetzelfde probleem bij mijn vorige O (van '99). Alles laten checken en schoon laten maken. Hielp wel iets maar echt opgelost is het nooit.
Nu vind ik wel dat de blazeropeningen (heet dat zo?) onder de voorruit aan de erg kleine kant zijn en de aanjager te weinig capaciteit heeft. De ramen aan de achterkant kreeg ik bijvoorbeeld nooit schoon. Nu met mijn OII klopt het ook wel, de blazers kunnen veel harder en hij blaast over de gehele breedte. Succes

Ik heb er ook (nog) in geringe mate last van. Bij stevige regenval of de wasstraat onstaat er wat lekkage bij het linkerachter portier. Bij de dorpel komt er een kleine hoeveelheid vocht naar binnen. Binnenkort even langs de garage.

Constant

Erelid
Verhuizen naar een minder koud en vochtig klimaat is dan de oplossing. Aangezien je auto geen waterdichte duikboot is, zul je altijd beslagen ramen krijgen bij een koud en vochtig klimaat. Elke auto heeft daar last vast. Symptoom bestrijding is dan de voornaamste oplossing (even uitgaande dat er geen defecten zijn zoals de dealer heeft geconstateerd).

floris

Lid
Ik bedoel eigenlijk dat een goed ventelatiesysteem en eventueel met de airco, in combinatie met schone en vet vrije ramen, het vocht binnen 1 a 2 minuten van de ramen moet zijn.

Constant

Erelid
Voordeel van die verguisde vochtvreters is er geen of minder vocht op de ruiten zit vanaf de eerste minuut. Want gedurende die eerste minuten moet je veilig kunnen wegrijden.

Wat misschien ook scheelt, de hoeveelheid natte kleding etc die men in de auto heeft na een regenbui. Dat vocht blijft deels achter (bijv. de stoelen waarin men zit) in de auto.

Airco heeft mij ook goed geholpen.

Bovenaan Onderaan