ramen sluiten met sleutel

DimiTator

Actief lid
Normaal kan ik de ramen van op afstand bedienen met de contactsleutel. Deze week merkte ik op dat ik ze wel nog op die manier kan openen, maar niet sluiten. Ik zie niks verkeerd staan in de maxi-dot. Weet iemand wat dat kan zijn?

ertromp

Forumguru
Werken de bedieningsknoppen in de auto zelf nog wel op de goede manier:
Dus kort indrukken klein stukje naar boven maar nog niet sluiten en lang indrukken is geheel sluiten?

Wellicht dat de module in de deur defect is en dat is een veel voorkomend probleem bij de raambediening van de O2

Joske

Forumguru
anders even de inleer-procedure toepassen voor al jouw ramen, misschien dat naderhand het dan terug normaal werkt

DimiTator

Actief lid
Dus als ik eerst met de andere sleutel probeer, kan ik uitsluiten dat het aan de sleutel ligt. Goed idee!

Joske

Forumguru
Dat van die andere sleutel bedoelde ik eigenlijk niet ;). (maar ook een goed plan)

Bedoelde eigenlijk om elk raam een stuk te openen, vervolgens 1 raam per keer volledig te sluiten en de "sluitknop" gedurende 5 seconden vast te houden. En dit voor elk raam te herhalen. Zo "leer" je het mechanisme zijn eindpunt opnieuw in.

hpolie

Senior Member
anders even de inleer-procedure toepassen voor al jouw ramen, misschien dat naderhand het dan terug normaal werkt

Even een klein vraagje, hoe werkt zo inleer-procedure? ik weet niet zoveel van auto,s af. Maar wat ik wel weet dat op mijn Fabia II het raam en deur met sleutel wel open en dicht gaat. en dat ik toen ik de auto pas had mijn raam aan de bestuurder zijde een dag of 2 zo 10 cm open heeft gestaan en daar na nooit meer!!

[Edit] de vraag heb je hier boven al vermeld @Joske was dus weer te voorbarig :D

Henk

hpolie

Senior Member
@hpolie

heb ze net gepost Henk ;)

Net even uit geprobeerd, maar op de Fabia II werkt dat dus niet. Maar dat vind ik ook niet erg, ik was alleen benieuwd of dat het ook werkte. daar ik er van uit ga als het kan werken het dan ook moet werken ongeacht of ik het nuttig vind of niet. :D

Henk

Joske

Forumguru
@hpolie

hoe weet je dat het niet werkt? eigenlijk kan je zelfs niet zien of het al dan niet gewerkt heeft, je moet het gewoon ondervinden :)

hpolie

Senior Member
@hpolie

hoe weet je dat het niet werkt? eigenlijk kan je zelfs niet zien of het al dan niet gewerkt heeft, je moet het gewoon ondervinden :)

Hoe bedoel je dat?, ik heb gewoon gedaan wat je hier vermelde en daar na geprobeerd met de AB het raam te openen en dat werkte dus niet.!

Henk

Joske

Forumguru
ahhh, op die manier :)

Het openen van de ramen met de AB is natuurlijk ook afhankelijk van de wagen/uitvoering en soms kan dit nog wel achteraf geactiveerd worden mbhv VCDS. Ik bedoelde om dit te proberen op de wagen waar natuurlijk voorheen wel gewoon sluiten en openen op afstand werkte.

Bij mijn Faab 1 gaat het bijvoorbeeld ook niet mbhv AB, maar wel met de sleutel zelf.

Antera

Donateur
Heb je ook de reserve sleutel geprobeerd? Misschien dat er iets mis is met de sleutel. Als het open gaat moet het dicht ook kunnen. Het is niet in maxidot aan of uit te zetten alleen met VCDS, maar dat kan niet vanzelf wijzigen

Bovenaan Onderaan