Ramen tijdens rijden inneens een stukje open!?!?!!!

Ik rijd afgelopen zaterdag met 130-140 over de Deutsche Autobahn gaan spontaan alle 4 de ramen circa 10 cm open!
Ik hoorde nog wel een soort klikje of een tik maar dacht dat het een steentje of iets dergelijks was, paar ogenblikken later dus alle ramen open.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?
Heb al wel gelezen dat mensen dit hebben terwijl de auto geparkeerd stond maar niet tijdens het rijden.

RefleCs

Forumguru
Nee nog nooit meegemaakt. Wel eens meegemaakt dat 1 raam niet meer dicht wou doordat deze telkens in de beveiliging sprong.

Michel

Forumguru
Is er misschien per ongeluk iets op de knop van de centrale vergrendeling in de middenconsole gevallen? Als de deuren zich automatisch sluiten bij het wegrijden dan kan je ze middels deze knop weer ontgrendelen (dit gaat met een klik gepaard) en als je die knop vervolgens nog een paar seconden vasthoudt dan zullen alle ramen tegelijkertijd opengaan.

Antera

Donateur
heel apart zou zeggen deurslot maar dan moet het meteen reageren en niet eerst een klik en dan ineens open. Ik zou het maar eens afwachten of het nog en keer gebeurd zo ja dan word het tijd om te zoeken nu is het denk ik gissen of een toevalligheidje

MarcoO2

Forumguru
Die klikt klopt toch wel? Als ik op die knop druk, hoor je eerst een klik (van de ontgrendeling van de deuren) en pas daarna, als ik de knop ingedrukt zou houden, gaan de ramen open.

Ik hou het er voorlopig maar op dat mijn vrouw het knopje op de een of andere manier per ongeluk ingedrukt heeft.
Ramen gaan dan inderdaad open, dacht dat dat alleen met de afstandbediening ging maar kan dus ook met dat knopje.

Rallye

Forumguru
Na meer dan 5 jaar toch nog iets geleerd over mijn auto (ik ga ervan uit dat het ook bij een PFL werkt)!!

Octavia_II

Actief lid
Bij mijn O2 PFL kan ik die knop inhouden totdat ik een ons weeg, maar de ramen gaan NIET open.... :(

Groet,

Charlie

Antera

Donateur
dat staat dan niet zo geprogrammeerd en zal afhangen denk ik van de boardmodule. Gaat het wel met de sleutel en/of je deurslot?

E

Ex-lid 2926

Tijdens het rijden heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Al wel een aantal keren meegemaakt dat bij een afgesloten auto spontaan de beide voorportierruiten (achter heb ik geen elektrische raambediening) of half of helemaal open zijn gegaan. Hierover is in het andere topic al het nodige geschreven. Geeft in ieder geval niet een veilig gevoel.

Vannacht reed ik naar huis en hoorde onderweg ook een harde tik alsof er een steentje tegen de auto was gekomen.
Vanmiddag belde mijn vrouw me op dat de portierramen ongeveer 20 cm open stonden toen ze de wagen wilde pakken. Ik heb dit nog nooit gehad.
Ik weet niet of er bij mij wel een comfort stand op zit en uitgezet kan worden omdat ik geen maxidot heb.

Bovenaan Onderaan