Ramen tinten

Havana

Forumguru
Beste Skoda-vrienden,

Op 8 maart laat ik de ramen van mijn nieuwe waaaaaaagen tinten, vooral vanwege mijn 2 kids.

Nu slaat de keuzestress toe.... welke tint raden jullie aan?

- moet goed werken tegen de zon zonder extra zonnewering
- naar buiten kijken moet mogelijk blijven
- geen drugsdealerlook

Wie dient mij van advies....?

Bonusvraag: voorramen ook een licht tintje meegeven? Meerprijs is nihil, vandaar...

JockJam

Senior Member
Ik zou zeker de voorste zijruiten ook tinten. Dan is het verloop naar voren ook mooier

• Leuk
Waarderingen: CDK

kansberg

Forumguru
Op zo'n auto past geen goedkope folie of 'spuitbus folie.' De enige tip die ik je kan geven is het professioneel te laten doen, en begrijp uit je relaas dat dit ook de bedoeling is. Met respect voor de 'tintman' kun je wellicht je voorste zijruiten en voorruit nog iets extra tinten. Zeker als je het over een geringe meerprijs hebt.
Heb je ook overwogen om (pasvorm) privacy shades te monteren? Zeker i.c.m. tinten geeft dit de optimale bescherming tegen de zon :cool:

Havana

Forumguru
@kansberg

Op mijn O2 had ik privacy shades. Op zich hield dat de zon goed tegen maar de kids klagen wel dat ze niet meer goed naar buiten kunnen kijken. Bovendien vind ik het toch een wat minder "nette" oplossing dan tinten. Ik wil nu eigenlijk in 1x klaar zijn, alleen tinten dus. Anders wordt het me ook wel te duur moet ik eerlijk zeggen.

@JockJam

Welke waarden heb jij voor gekozen op je A6? Zit zelf te denken aan 20-25% achter en 70% voor. Dan krijg zoiets

XC90-T8-voorruit-raamfolie-tinten.jpg

JockJam

Senior Member
Ik heb vanaf de B stijl origineel Audi Privacy Glass wat ongeveer 70% getint is en op de voorste zijruiten die ik pas geleden heb laten tinten heb ik 45% getint. Dit is precies binnen de marges voor de tintman.

IMG_6436.JPG
Bekijk bijlage 56958

woutr

Forumguru
149 euro is zeker netjes! Glastinter ga ik onthouden, kunnen ze geen kortingsactie voor forumleden doen? :D

Netjes geworden!

Spinal

Forumguru
wow, 149 euro is een koopje!! Ik ben toevallig aan het rondkijken om de ramen van de voorportieren te laten tinten (de rest is af fabriek getint ) en sommige bedrijven rekenen alleen hiervoor al 149 euro.

Weet iemand een goed(koop) adres in de omgeving Den Bosch-Eindhoven?

Havana

Forumguru
Als jullie weer een keer een forumdag organiseren, komen ze graag langs. Qua prijzen kan er dan niks meer vanaf, maar dat is denk ik wel logisch.

robvv

Senior Member
Ik heb iedere tint / sunset vermeden, want de kinderen kijken graag naar buiten.
En met een panodak erbij hoeven ze zeker niet in een donker hol te zitten.

Heel soms zullen ze wat hinder van de zon hebben, maar echt kaarsrechte wegen voor uren bestaan in dit deel van de wereld niet. En verder is er nog airco.

Verder raad ik het af op zwarte stationwagens.

B.Stuurder

Forumguru
Het wordt niet donkerder binnen als je niet overdrijft met de tint sterkte en je kunt prima naar buiten kijken, geen probleem.
En waarom niet op een zwarte stationwagen @robvv ?

Bovenaan Onderaan