Ramen zomaar open

Vanmiddag zag ik dat van beide voorportieren de ramen geheel naar beneden waren , ditzelfde had ik een paar weken geleden ook al.
Zou dat een storing in de elektra kunnen zijn, en zou die uit te lezen zijn bij de dealer?

laagvlieger

Forumguru
Doe maar eens de test. Neem de sleutel, duw enkele seconden op het knopje 'open' en kijk wat er gebeurt.
Dat hoort zo. Als jouw Fabia over centrale vergrendeling beschikt natuurlijk

Ron_2

Senior Member
Vorig jaar waarschuwde ik de buren dat hun ramen openstonden, bleek dat dochterlief in huis met de afstandsbediening liep te spelen, maar ik kan me ook voorstellen dat het gebeurt als hij in je broekzak klem zit en de knop ingedrukt blijft.

Maar mijn Fabia heeft wel centrale vergrendeling maar geen afstandsbediening.
De auto was een aantal uren daarvoor weggezet en in de tussentijd is er niets met de auto gedaan.

Cordoba

Forumguru
Ik zou 'm sowieso uit laten lezen: niet alleen op fouten, maar ook het aantal sleutels dat is ingeleerd. Check ook of niet alleen de normale, maar ook de reservesleutel goed werken: niet alleen of je de deuren open/dicht kunt doen, maar ook of je de auto ermee kunt starten, of dat ie dan aanslaat en direct weer afslaat (startonderbreker). Ik heb een poos terug wel gehoord van mensen met vergelijkbare ervaring (wel ander VAG-merk), waar later een poging is gedaan om de auto mee te nemen. (niet gelukt, poging wel op video vastgelegd).

andrehj

Forumguru
He Antera. Lekker beknopte reactie ;). Is dit een bekende oorzaak alleen bij de F2, of zou dit ook bij een S2 of O2 de oorzaak van het (gedeeltelijk) openen van de ramen kunnen zijn?

Antera

Donateur
F2. O1, S1 hebben daar wel eens last van de andere heb ik dar nog niks over gehoord of gezien

Inmiddels werd de boel uitgelezen en bleek het linkerportierslot het probleem te veroorzaken. Bij nader inzien gebeurde het ook al een paar keer dat bij het van het slot zetten van het linkerportier de rest van de deuren nog op slot te zijn.
Het slot is voor garantie vervangen en het probleem heeft zich nog niet weer voorgedaan.

Gizmobiel

Nieuw lid
Vanmorgen even van huis uit uit wandelen geweest en bij vertrek iets via het linker achterportier uit de auto gepakt. Bij thuiskomst
bleken beide ramen van de voorportieren geheel open te staan. Het contactslot is niet aan geweest en ik weet zeker dat ze niet open stonden wat te zien zou zijn geweest aan regen of sneeuwsporen van gisteren.
Ik zocht hiernaar en kwam meteen dit tegen. Het betreft een Skoda Fabia Combi (2010). De achterportieren hebben een handzwengel en alleen een sensor die aangeeft of ze gesloten zijn. Bij een uitgeschakeld contact kan de boordcomputer dit toch niet zomaar doen. Ik heb wel de afstandbediening gebruikt maar alleen om op de achterbak te komen daarbij gingen de ramen niet.
Als een boordcomputer zoveel funkties heeft gaat het waarschijnlijk net zo als een PC fout of kun je gehackt worden.Fijn als die electronica, heb met andere auto al eens gehad dat raam wel open maar met geen mogelijk meer dicht te krijgen was. Wat is er eigenlijk mis met gewoon zelf doen van die eenvoudige handelingen.

Bovenaan Onderaan