Rammel bij dichtgooien achterdeur of slecht wegdek

namleop

Actief lid
Hallo iedereen,

Het valt mij de laatste tijd op dat als ik mijn rechterachterdeur dichtgooi, en dan niet lomp hard maar heel gewoon, er een rammel uit de bumper of kofferbak lijkt te komen. Dus aan de onder- of buitenkant maar wel vrij hard.
Het lijkt op een stuk plastic wat heen-en-weer trilt tussen iets, na 0,5 - 1 sec stopt het ook weer.

Als ik over een klinkerweg rijd hoor ik het ook, maar minder omdat ik dan binnenin zit (natuurlijk..).

Heeft iemand dit geluid ook of een idee waar het vandaan zou kunnen komen?
Het gaat om een Greenline Combi van september 2010.

bert2

Lid
Dat is een ontluchtingsklep die achter de bumper zit verborgen. Hierdoor kan (over) druk ontsnappen op het moment dat je het portier dichtgooit.

HBos

Lid
is het niet de nummerplaat die rammelt tegen de houder? was bij namelijk ook bij dichtgooien en rijden.
succes, Hans

namleop

Actief lid
Haha zo'n overdrukklep zit zeker naast het vakje met zoekgeraakte spullen...
Het is zeker niet iets in de kofferbak, daar ligt alles hut-je mutje in het reservewiel. Maar de kentekenplaathouden klinkt aannemelijk, al lijkt het geluid van rechtsachter te komen en niet uit het midden.
Ik ga ernaar kijken!

namleop

Actief lid
Nou het was niet mijn kentekenplaat, die zit muurvast. Maar de rammel is nu ook weg (zul je altijd zien).
Kijken of het wegblijft.

Cordoba

Forumguru
Is er iets van een trekhaak geplaatst (bumper eraf geweest)? Misschien achterbumper die niet helemaal goed terug is geplaatst?

Wat zoeken van de oorzaak betreft: als ie het weer doet, probeer eens of het uitmaakt als je het raam open doet: dan kan de lucht iets makkelijker weg en kun je achterhalen of het door het drukgolfje komt van het dichtgooien van de deur.

Bovenaan Onderaan