Rammel in bovenste handschoenkastje

LeJo

Lid
Mijn vriendin heeft een Fabia II.
De eerste Demo die in België verkrijgbaar was...
Nu heeft zij vanaf de aankoop al een rammel in het bovenste handschoenkastje, als je tegen het 'deurtje' duwt is de rammel weg.
Handschoenkastje is onder garantie al vervangen in de garage en er is al vanal onder het dashbord gestopt om dit proberen weg te krijgen maar de rammel blijft erin??? :smiley29::smiley29::smiley29:
Als je alleen in de wagen zit hoor je het amper, maar als mijn vriendin rijdt en ik zit ernaast word ik gek van het lawaai... Enorm vervelend. Iemand dit ook al aan de hand gehad of iemand een idee om dit op te lossen???

LeJo

Lid
Dan hoor ik vooral mijn vriendin...
Dat ze ofwel aan't meezingen is met de radio of dat ze het gerammel hoort natuurlijk... Maar dat gebeurt niet vaak want het is haar auto en zij wil er mee rijden :worshippy:

Fabia

† In Memoriam
Was ook een geintje, lastig probleem. Heb je al eens gereden zonder dashboard kastje? Het lijkt me dat je steeds verder moet gaan met demonteren om er precies achter te komen wat nu de rammel veroorzaakt. Misschien een stomme vraag maar is je dashboard kastje leeg?

Fabia VRS

Nieuw lid
Kunt ge niet op de één of andere manier het slotje opspannen? Vreemd dat het alleen bij u is, ik heb er in Veldwezelt nog geen klachten over gekregen. In het slechtste geval kunt ge er een open kastje in zetten, maar dat is wel niet zo mooi hé. En anders moet ge voor Sofie ook maar ene RS kopen!!!

Gieliovd

Forumguru
Is de meest eenvoudige oplossing niet om spanning op het slotje en klep te zetten? In plaats van naar binnen te drukken juist naar buiten?

Dit doe je eenvoudig door een plakviltje te plaatsen in de 2 uiterste hoeken waardoor je het slotje in het midden als het ware vast moet drukken en er continu spanning op staat.

hoi, ik rijd ook met skoda fabia II
van zodra je in het bovenste vakje spullen legt die wel eens kunnen trillen (sleutels fzo) krijg je ongelooflijk veel last van getril. mij stoort het niet (m'n muziek gaat er gemakkelijk over) maar als je er echt gek van wordt moet je eens proberen met een leeg handschoenkastje rond te rijden.

racc

Nieuw lid
Heb ook rammel-zwaar gekraak,maar het komt wel van achter het handschoenkastje.Ergens op duwen e.d lost niets op.Het is werkelijk een irritant geluid dat bij de minste beweging voorkomt.De dealer heeft de kastjes al gedemonteert maar de oorzaak niet gevonden,men gaat nu het dashboard demonteren om het toch te kunnen oplossen.

LeJo

Lid
Er ligt inderdaad niets in het kastje...
En met het opspannen heb ik ook geprobeerd maar om dit onzichtbaar te doen is het lastig laat ons zeggen zo goed als onmogelijk. Heb achter het kastje ook al aan't volproppen geweest met mouche... Heb trouwens zelfs gedacht dat de airbag die erachter zit ergens rammelt... De demo Roomster van Beverst heeft het ook Ronny, vraag maar eens aan Nancy, zij heeft het ook gehoord...

Bovenaan Onderaan