Rammel in linkerzijde dashbord

Roomster3

Nieuw lid
Beste Roomster-rijders,

Hierbij kom ik terug op de discussie 'rammel de rammel'... Ik heb nog steeds regelmatig last van een resonantie ter hoogte van het linker-ventilatierooster. Meestal doet het zich voor als de auto koud is. Na een paar minuten begint er een lage bromtoon /rammel ter hoogte van het linkerkant van het dashbord te ontstaan. Na een paar minuten is het meestal weg. Soms komt het weer terug. Meestal bij lage toeren (rond 2000) en op een klinker-weg.
Ik ben van plan mijn dealer eens te laten kijken. Voordat ze daar het hele dash gaan opengooien, ben ik benieuwd of een forum-lezer het probleem herkent en de oplossing weet? Ik hoor graag jullie reacties.

Groet,
Patrick

P.S. Uiteraard zijn de dashbord-kastjes leeg, de gordels in de gordelhouders en de deurrubbers ingespoten met siliconenspray. Als ik mijn hand op het rooster doe, is het geluid weg. Alleen dat rijdt niet zo prettig...

Roomster Sport 1.6-16V + ESP
Vredestein Snowtrack 2 185/55 15"

Hetzer

Forumguru
Die van mij heeft dat ook , echter niet constant .
Ik heb binnenkort een afspraak geplant bij de dealer, om dit te verhelpen, het schijnt iets met het ventilatierooster te maken te hebben.
Je moet maar eens op het ventilatierooster drukken, dan zal je als het goed is ook het gekraak horen, tenminste bij mij wel.

Edit mod: niet quoten als dat niet nodig is

Hetzer

Forumguru
Hij is inmiddels bij het de dealer geweest er daar is op mijn aanwijzing de ventilatie rooster vervangen....
Alleen is de "rammel" is nog steeds niet weg, ik denk nu dat het iets met de bevestiging van het dashboard zelf te maken heeft als, ik moest van de dealer terug komen als het niet over is dus dat ga ik ook doen, ik bel morgen wel even voor een nieuwe afspraak.

Hetzer

Forumguru
Hij is inmiddels bij het de dealer geweest er daar is op mijn aanwijzing de ventilatie rooster vervangen....
Alleen is de "rammel" is nog steeds niet weg, ik denk nu dat het iets met de bevestiging van het dashboard zelf te maken heeft als, ik moest van de dealer terug komen als het niet over is dus dat ga ik ook doen, ik bel morgen wel even voor een nieuwe afspraak.

@Roomster3 ik heb inmiddels weer een afspraak bij de dealer voor volgende week, dan kreijgen we weer gratis een leen Roomster en dan gaan ze weer aan de slag met de rammel, ik hou je op de hoogte, ben jij zelf nog niet naar de dealer geweest voor dit euvel?

Roomster3

Nieuw lid
@Hetzer,
Nee nog niet in april gaat ie voor onderhoud naar de dealer. Ik wil dan vragen of ze er naar kijken. Ben uiteraard benieuwd of ze het probleem volgende week bij jou auto kunnen verhelpen en wat het was. Succes!

Sant

Lid
Ook mijn Roomster is naar de garage teruggeweest met de rammel links voor in dashboard. Bij mij is het verholpen. Wat er precies is gedaan weet ik helaas niet. Mijn irritatie is gelukkig weg.

Roomster3

Nieuw lid
@Sant; welke dealer heeft het verholpen? Dan kan ik dat aan mijn dealer doorgeven als ik de auto voor onderhoud aflever. Bedankt voor je reactie.

Hetzer

Forumguru
Hersteld, Heeeeeeeeeeeeerlijk wat een rust in mijn auto, geen gerammel meer, kwestie van dash-board eruit , van dat anti-kraak opvulspul er in, en klaar was kees!

Bovenaan Onderaan