Rammel onder hemelbekleding

De Stip

Forumguru
In een ander topic van mij, kun je lezen dat de hemelbekleding vorig jaar vervangen is. Dit nadat het open dak gelekt had ivm een probleem met de neopreen afvoerslangen. Een daarvan zou na een onderhoudsbeurt kapot zijn gegaan en vandaar dat alles onder coulance gerepareerd is.

Sinds die tijd rammelt het in mijn auto. Bij de A-stijl aan de rechterzijde en het lijkt alsof er een knikker ligt te rollen (alle ruimtes reeds gecheckt en nergens anders kunnen vinden). Maar gewoon over het algemeen klinkt de auto niet meer zo solide als voor die vervanging van de bekleding.

Nu kan ik wel weer naar de garage gaan, maar ben daar even klaar mee. Ze zien me alweer aankomen...

Kan ik het zelf oplossen? Is het te doen voor een "leek" om de bekleding los te maken, te checken en daar waar nodig te repareren, aan te passen, rammeltjes op te lossen? Of is dat een klus waar je beter niet aan kunt beginnen?
Heb het idee dat er ook rondom de antenne voet iets loos is. Maar kan suggestie zijn.

Error1753

Actief lid
je kan je hemel los maken en kijken of je wat kan vinden , misschien heeft de monteur iets laten vallen?

De Stip

Forumguru
Wil graag weten of het te doen is om zelf die hemel los te maken en voorzichtig alles weer beter te maken dan nu het geval is. Of is dat een risicovolle klus?

Joske

Forumguru
is geen eenvoudige klus om zelf te doen.. de meeste monteurs hebben er ook gewoon een panische angst voor, voor dit soort jobs. Vooral het gedeelte om het allemaal terug goed en effen te krijgen is blijkbaar een "kl*teklus".

mss dat @Monteurtje er ook nog iets over wil zeggen.. ;)

Monteurtje

Forumguru
Hemelbekleding is een zeer kwetsbaar onderdeel. Een vouw zit er zo in. En er moet behoorlijk wat los gehaald te worden. Ik zou zeggen laat het lekker door de garage doen. En ga niet zelf knooien. Misschien is er iets los of wat dan ook wat met de reparatie te maken heeft van de vorige keer. Dan is dat vast garantie.

De Stip

Forumguru
Dank voor jullie reacties. Ik zal er vanaf blijven en de garage vragen. Pffffffff, daar gaan we weer....... Wou dat ik nooit van dat gezeik had aan m'n auto :(

Cordoba

Forumguru
Het kan een gevallen schroefje zijn dat ergens tussen ligt te rammelen, maar bijvoorbeeld ook bedrading die niet goed vast is gelegd (antennedraad, of van interieurverlichting, of naar de spiegelvoet voor o.a. regensensor)

De Stip

Forumguru
Klopt Cordoba, dat denk ik ook. Zou het zo fijn vinden als die rammeltjes weg waren. Op asfalt is het geen probleem, maar op klinkers, man man man, dan is het net een oude rammelaar helaas. Of hebben meer Octavia's dat? Omdat ik zelf denk dat het ligt aan de reparaties die zijn uitgevoerd, waarbij de hemelbekleding en de a-stijlen zowel links als recht vervangen zijn.

Bovenaan Onderaan