Rammelende / loszittende kentekenplaat

renYek

Lid
Hoi,

Toen een collega met dezelfde O2 HB me het laatst vroeg ben ik er eens op gaan letten: als ik de kofferbak dichtgooi (en dat doe ik echt niet overdreven hard, ik laat hem dichtvallen zeg maar) dat dit een irritant rammelend geluid geeft. Als ik mijn duim tegen de nummerplaat houdt, is deze rammel weg. De nummerplaat lijkt dus los te zitten en dat is precies wat mijn collega ook heeft (en zijn auto is nog jonger, 2,5 maand ofzo).

Meer mensen die hier last van hebben?

renYek

Lid
Ja..
Ik moet bekennen dat ik de plaat extra vasthoud als er mensen in de buurt staan..

Misschien maar eens langs de garage hehe

SmurfForLife

Actief lid
Plak de achterzijde van de plaathouder vol met dubbelzijdig tape en bevestig de plaat terug met de schroeven erin.

Het rammelen is voor goed weg........

Octaviarijder

Actief lid
Ik had het met mijn O1 hatchback ook, de garage heeft het netjes verholpen, maar vraag me niet hoe. Bij mij had ik er zelfs tijdens het rijden last van, het gaf een vervelende trilling die ik een tijd lang niet kon plaatsen.

Klopt, stoor me er niet aan. Wel dat ie een tikkie scheef zit. Aangezien ie muurvast zit en ik niet zie hoe ik zonder beschadiging de kentekenplaat uit de houder haal, laat ik het maar zo.

Totaal geen last van! Volgens mij zit er standaard een rubberen matje geplakt op de plek waar de nummerplaat moet komen. Kijk maar eens bij de dealer op het terrein bij auto's die nog geen platen hebben.

Ik heb trouwens een kentekenplaathouder met iets teveel tekst en reclame van de dealer. Ik had graag een neutrale. Iemand nog een tip waar ik die het beste kan aanschaffen? En hoe is de oude het beste te demonteren en de nieuwe te monteren?
crazy.gif

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: RePoMan</font><hr />

Ik heb trouwens een kentekenplaathouder met iets teveel tekst en reclame van de dealer. Ik had graag een neutrale. Iemand nog een tip waar ik die het beste kan aanschaffen? En hoe is de oude het beste te demonteren en de nieuwe te monteren?
crazy.gif

[/ QUOTE ]

aan de bovenkant van je plaat zit in de 2 hoekjes een klemmetje die de nummerplaat op zijn plek houdt, verwijder deze met een schroevendraaier en je kan je kenteken er zo uithalen, wanneer je je nummerplaat hebt zul je daar 2 of 4 schroeven zitten... die loshalen, je nieuwe kentekenplaat houder (die je bij je lokale autoshop of halffordshebt gekocht) bevestigen op de auto, nummerplaat erinzetten, 2 klipjes erin en klaar is kees
laugh.gif

Die van mij zit overigens met 4 schroeven vast en heb daardoor totaal geen last van trillingen...
laugh.gif

Ik had hier ook last van., ik heb het opgelost door van die rubberen plakvoetjes die je wel eens bij bv een elektrisch apparaat krijgt tussen m'n kentekenplaathouder en de achterklep te plakken.

Rammel voorgoed weg...
smile.gif

Berry

Senior Member
Als je kenteken met schroeven of nog beter popnagels word vastgezet kan hij ook niet meer gejat worden dus ook minder kan op een procesverbaal uit Groningen terwijl je in Limburg reed
623.gif

Dey

Actief lid
Straks, na mijn bruiloft van 15 september, ga ik mijn audio weer inbouwen. Ik zal de kentekenplaat ook goed vast moeten zetten om nare bijgeluiden tegen te gaan. Ik denk dat het geluid een stuk beter gaat worden dan in mijn vorige auto. Bij de 206 moest ik iedere maand alle schroefjes aandraaien!
grin.gif

AMBIO2

Actief lid

crazy.gif

[/ QUOTE ]

De makkelijkste en goedkoopste oplossing is om de tekst
af te plakken met zwarte tape.
Zeer effectief en netjes !! ( ervaring )
xyxthumbs.gif

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: AMBIO2</font><hr />

crazy.gif

[/ QUOTE ]

De makkelijkste en goedkoopste oplossing is om de tekst
af te plakken met zwarte tape.
Zeer effectief en netjes !! ( ervaring )
xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]
Of dit: funliner

redriver

Senior Member
Vandaag met nat schuursponsje en een beetje Jif (vloeibaar schuurmiddel voor in de keuken) probleemloos en netjes dealernaam van de kentekenplaathouder verwijderd.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan