Rammeltje thv rechter voorportier S2 sedan

CDK

Forumguru
sinds een paar weken heb ik een heel licht 'rammeltje' bij stationair toerental en bij het wegrijden zowel voor als achteruit bij een bepaalde trilling van de motor.... 't is net of er achter de bekleding van het voorportier iets loszit..... heeft iemand hier ervaring mee????

Monteurtje

Forumguru
Dat is wel iets over bekend. Maar dat kan van alles zijn achter de portierbekleding.
Kabelboom in die ergens tegenaan komt. Deurbekleding die wat kraakt tegen het portier. Kabel van de klink. De extra luidspreker van het sound system.
En zo zijn er nog wat dingen. Maar deze auto is toch nog heel jong? Paar maand? Dan is de kans vrij groot dat veel van die dingen al in de fabriek zijn verandert.
Even laten zoeken en oplossen door garage.

CDK

Forumguru
dankjewel Monteurtje, auto is idd nog heel jong (2maanden) heb zojuist dan ook maar online een afspraak ingepland voor 15 februari, dit moet de dealer maar voor me oplossen..

mvg Corné

CDK

Forumguru
vandaag al langs geweest bij de dealer omdat ik een middagje vrij had, portier open gehad, niets te zien of te vinden, dus uit voorzorg de stekkertjes van een schuimrubber jasje voorzien en nu maar hopen dat het geluid weg blijft.....
het is eigenlijk alleen maar hoorbaar als het voertuig koud is, het lijkt wel of er door de warmte iets uitzet en dat het daarna niet meer hoorbaar is..... ben benieuwd hoe het morgenochtend gaat..... ;)

RayDelft

Forumguru
Ik heb iets soortgelijks (S2 2.0 TSI Combi Elegance Businessline). Bij precies 2000 rtm ontstaat er in het rechter voorportier een erg hinderlijke trilling. Alsof er iets in het opbergvak ligt te rammelen. Maar ook als ik dat vak leeghaal blijft het. Over 4000 km moet hij een beurt en zal ik het zeggen. Gek genoeg was het weg in die koude periode enkele weken geleden.
Ik denk een kabelboom. In de kou was die stijver waardoor er een andere resonantiefrequentie ontstond. Nu vriest het niet meer en is het terug.

CDK

Forumguru
Ik heb iets soortgelijks (S2 2.0 TSI Combi Elegance Businessline). Bij precies 2000 rtm ontstaat er in het rechter voorportier een erg hinderlijke trilling. Alsof er iets in het opbergvak ligt te rammelen. Maar ook als ik dat vak leeghaal blijft het. Over 4000 km moet hij een beurt en zal ik het zeggen. Gek genoeg was het weg in die koude periode enkele weken geleden.
Ik denk een kabelboom. In de kou was die stijver waardoor er een andere resonantiefrequentie ontstond. Nu vriest het niet meer en is het terug.

heel vervelend allemaal, je verhaal lijkt erg op wat ik ook ervaar, alleen met dit verschil dat ik het met kou wel had en met warmte niet.... ik laat je mijn bevindingen van vandaag weten, we keep in touch!

greetz Corné

mikehotel

Actief lid
Herkenbaar! Bleek bij mij de afdekkap van de bluetoothmodule te zijn die onder de rechter voorstoel is gemonteerd. Dacht ook dat het uit het portier kwam, maar bleek dus een stukje dichterbij te zitten. Mocht het de kap niet zijn, kijk dan of de kabelboom niet ergens tegenaan tikt.

CDK

Forumguru
Herkenbaar! Bleek bij mij de afdekkap van de bluetoothmodule te zijn die onder de rechter voorstoel is gemonteerd. Dacht ook dat het uit het portier kwam, maar bleek dus een stukje dichterbij te zitten. Mocht het de kap niet zijn, kijk dan of de kabelboom niet ergens tegenaan tikt.

thanks voor de tip gozert!

mikehotel

Actief lid
@Corné:
Ik ben erg allergisch voor rammeltjes, dus ga ik net zolang door totdat ik het gevonden heb...

CDK

Forumguru
vanavond tijdens het filerijden helaas weer dat hinderlijke geluid een paar keer gehoord :(
dus komend weekend zelf maar ff onder de bijrijdersstoel koekeloeren. wat kan een mens zich toch ergeren zèg pfff
nogmaals bedankt voor het meedenken!

CDK

Forumguru
eindelijk lijkt het er op dat de rammel, want dat was het ondertussen....., opgelost is :) ik kreeg steeds sterker de indruk dat het probleem onder de motorkap zat thv het dashboard kastje..... wat denk je? ligt de ecu daar gewoon een beetje los te rammelen pfffft dat moet toch echt niet kunnen, maar ik ben heeeel blij dat het probleem nu hoogstwaarschijnlijk is opgelost :)

greetz Corné

CDK

Forumguru
@ Noord, nee niet getuned en toch lag de ecu los te rammelen, ik kan het niet begrijpen...... heb net nogmasls een proefrit gemaak van ruim 20 km, net als vanmiddag overigens, tot op heden geen rammeltje meer gehoord :)

greetz Corné

Ilrosso

Nieuw lid
Heren,

Enkele weken geleden is bij ook een rammeltje onstaan. (S2 2.0 TSI Combi Eleg. Bus.line. Ik dacht in eerste instantie dat het alleen maar bij een koude start was, maar ik kwam er achter dat het bij een bepaald toerental tot stand kwam. Het leek vanuit het dashboardkastje te komen of vanuit portierbakje maar niets van dat was waarheid.
Mijn geluk was dat, de tot beste bekroonde Skoda-monteur, mij bij Nieuwkoop heeft geholpen. Hij is tot de ontdekking gekomen dat de brandstofslang, die door de “portierbalk” in het onderstel loop, welke onder de motorkap vast zit met enkele klemmetjes, net iets te losjes zat. Door enkele klemmetjes te vervangen of vaster te zetten is het probleem helemaal verholpen.:xyxthumbs:

Is het probleem bij jullie inmiddels opgelost?

CDK

Forumguru
@Ilrosso, we hebben al van alles opgelost en vastgezet, zelfs de ecu module lag los, maar het storende geluid is er nog steeds, ik heb in de garage ook horen praten over de brandstofleiding, dus ik ga maar eens een afspraak maken om daar naar te laten kijken, bedankt voor het delen van je ervaring! super!

greetz Corné

s-line

Forumguru
Het is wel heel vaag zeg,ik zal ook eens kijken bij mij wat er ter hoogte zit van het rechter portier!
gr.michiel

CDK

Forumguru
Dankjewel Michel / S-Line! ikga deze week proberen een afspraak te maken bij de dealer, en hem vervolgens pas weer ophalen als er effectief een probleem opgelost is! met mijn te drukke werkprogramma's kan ik beter maar gewoon tijd vrij maken, anders gaat deze auto straks mét rammel en wel op pensioen ;)

greetz Corné

CDK

Forumguru
op 25 mei staat er een afspraak ingepland bij een dealer die op zaterdag ook z'n werkplaats open heeft!! we gaan er op dit moment van uit dat het idd een losliggende brandstofleiding is die de hinderlijke "rammel" veroorzaakt. hopelijk kan ik daarna weer van elk ritje genieten ;) ik laat het jullie weten of het euvel al dan niet verholpen is, nogmaals dank voor de tips!

greetz Corné

Bovenaan Onderaan