Rapid StylePLUS

peperskoda

Forumguru
Ik denk dat het weer kan omdat ze het onderstel opnieuw hebben bekeken en wat zachter hebben gemaakt. Als ik de Duitse autopers mag geloven gaat het geheel nu veel meer richting Golf. Deze mannen hebben al gereden met de Spaceback en die heeft een flink aantal wijzigingen ondergaan t.o.v. de gewone Rapid. Vanaf bouwmaand november gaat deze overigens dezelfde wijzigingen krijgen....

Rallye

Forumguru
@Joske: de auto gaat niet richting Golf, het onderstel zal zachter en comfortabeler worden afgestemd en dus qua afstemming meer op de Golf gaan lijken. De Rapid blijft een, oneerbiedig gezegd, mengsel van Fabia en Octavia II-onderdelen.

Joske

Forumguru
Bedankt voor de verduidelijking ;)
Half platform Fabia en half Octavia had ik idd al eens ergens horen waaien :)

peperskoda

Forumguru
Het blijft natuurlijk gewoon een Rapid, maar dan in duidelijk verbeterde vorm. De Duitse bladen hebben die verbeteringen aangegrepen om een vergelijking te maken op het gebied van afmetingen en rijcomfort en komen tot de conclusie dat je de meerprijs die voor een Golf gevraagd wordt beter in je zak kunt houden en een Rapid Spaceback minstens net zo goed is. T.z.t. zal een rechtstreekse vergelijking wel duidelijk maken hoe de werkelijke stand van zaken is.

Bovenaan Onderaan