Rare electronica-problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabia_2liter

Nieuw lid
Hoi mensen, ik heb net een fabiaatje gekocht dus :) zie mijn post bij het introductie gedeelte.. MAAR

Ik heb redelijk wat elektronica problemen viel me op. Deze problemen zijn o.a.:
* De parkdistancecontrol geeft af en toe ZOMAAR een dikke piep bij het achteruitrijden, ook zonder obstructies. Hij reageert dan nog wel gewoon op objecten.
* De CV gaat soms na het sluiten van een deur met de sleutel in het contact direct dicht, met uitzondering van de bestuurdersdeur (hemel zij dank).
* De CV gaat soms tijdens het rijden plots dicht...
* Toen ik de auto net had ging volgensmij de binnenverlichting altijd aan als ik de auto ontgrendelde. Nu moet ik hem 2x ontgrendelen om de binnenverlichting aan te krijgen.
* Als ik de auto op slot zet gaan de knipperlichten niet altijd een keer knipperen.

Zijn dit allemaal problemen die erop duiden dat er iets in mn bedrading/electronica gaar is? Of zijn de meeste dingen onderdeel van bepaalde 'comfort-instellingen' en zie ik spoken?

groetjes Nicolaj

Mark

Banned
Massa verbinding niet meer goed?
Zou allezins je wagen ééns laten uitlezen bij je dealer, wie weet wat daar allemaal boven water komt!

cvegreen

Forumguru
Dat is een raar fenomeen .
Zou het eerlijk gezegd niet weten wat er mis is met je wagen , maar inderdaad zoals al aangegeven is te weinig massa dikwijls een grote boosdoener. Of ze dit probleem met uitlezen kunnen oplossen is mij eerlijk gezegd nog de vraag hoor. Denk eerlijk gezegd dat dit eerder een zaakje van kennis is dan ff aan de computer te leggen.

Michel

Forumguru
De piep bij het achteruitrijden heb ik ook weleens gehad, maar dat zou bijvoorbeeld kunnen omdat er een regendruppel op één van de sensoren valt.

Bij mijn vorige Fabia heb ik wel gehad dat de binnenverlichting niet meteen aanfloepte als je de auto ontgrendelde. Men heeft toen onder garantie het regelapparaat vervangen, maar dit hielp niet. Het is bij die auto ook niet meer opgelost, want ik heb het zo gelaten.

De andere symptomen ken ik niet behalve dat het bij mij een enkele keer voorkomt dat de auto vergrendeld op het moment dat ik de sleutel uit het contact haal. Maar misschien drukte ik in die gevallen per ongeluk toch op de vergrendeltoets van de afstandsbediening/sleutel.

EdK

Forumguru
Tja kleine maar lullige problemen !
Maar je hebt hem net dus waarom niet meteen naar de dealer voor garantie probleem
Of heb je gekocht zonder garantie ??

fabia_2liter

Nieuw lid
Ik heb hem bij een onafhankelijk autobedrijf gekocht. Met BOVAG garantie zou de auto 1000 euro duurder zijn, dus heb ik gekozen voor geen garantie. Dit is risico afkopen en gezien mijn voorgaande ervaringen met auto's gemiddeld gezien niet de moeite waard. Dus ik heb geen garantie.

Misschien moet ik maar eens naar de lokale Skoda dealer hier om te kijken of dit makkelijk opgelost kan worden en of ze bekend zijn met het probleem :tongue:.

cvegreen

Forumguru
Bovag garantie is 1 ding , maar (hier in België ) heb je altijd ongeschreven garantie van 1 jaar . Op mijn factuur stond 6 maand garantie , maar via de rechtbank kon ik daar heel makkelijk 1 voor krijgen. Heb nog geen één keer problemen gehad en heb dus eigenlijk nog grarantie tot 18 Januari 2009 al stond er maar 6 maand garantie op de factuur . Als je je wagen bij een erkent garagehouder gekocht hebt kan je denk ik toch nog op een gratis herstelling van je problemen eisen . Gezien dat je een Bovag garantie kon kopen , zal hij wel een erkende houder zijn. FF de wet erop nazien en met bewijzen zwart op wit ernaar toe stappen en zeggen waarop het staat. Ik hoop dat er in Nederland voor u ook zo'n wet bestaat .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan