Rare storing 1.9 TDI

Michael01

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw lid van dit forum en heb inmiddels een hoop gelezen over de Octavia. Nu heb ik een probleem die ik nog niet bij andere gebruikers ben tegen gekomen. Wat is het probleem:

Met regelmaat houdt de auto in bij een constante snelheid. Meestal bij de 80 km per uur. De ene dag heel vaak en soms ook 2 dagen niet. Opvallend dan is dat als ik op de verbruiksmeter kijk hij van 3,6 L/100 naar de 4,3 L/100 gaat. Op het moment van inhouden merk je dat de auto moeite heeft en daarna zie je dat het verbruik een paar tellen hoger is. Daarna gaat het verbruik weer naar normaal niveau. Ik ben bij de dealer geweest en die heeft de auto uitgelezen en niks kunnen vinden. Ook ben ik terug geweest bij de tuner en die heeft de tuning software opnieuw geinstalleerd. Helaas heeft dat niet mogen helpen. De auto heeft wel een roetfilter. Zelf ben ik monteur geweest maar ik heb zelf geen idee wat dit kan zijn. Heb voor de dealer een logboek bij gehouden maar de dealer begrijpt ook niet wat dit zou kunnen zijn. Dealer dacht eerst dat het te maken zou hebben met het automatisch reinigen van het roetfilter, maar dat zou hooguit 1x per tank kunnen voorkomen.

Iemand een idee? en zijn er meer mensen met deze klacht?

Gr,

Michael

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit forum. Je zou ff de zoekfunctie kunnen gebruiken want over het regeneren van het roetfilter hebben we het hiet al vaker over gehad. Volgens mij had zelf iemand zijn RS TDI daar voor terug gebracht bij de leasemaatschappij als ik het me goed herinner.

Michael01

Nieuw lid
Ik heb vele pagina's gelezen en er zijn i.d.d mensen met klachten, maar allemaal met optrekken op wegrijden en niet met constante sneldheid. Ik ben deze nog niet tegen gekomen. Als er een touwtje van is dan hoop ik dat iemand weet welke.

Bovenaan Onderaan