Rare storing in "de bus"

glasfluss

Donateur
Ik heb nu al de tweede keer een rara storing in mijn electronica:
Parkeerlicht gaat kapott (geen probleem, maar onhandig te wisselen)
vervolgens slaat de ruitenwisser achter op tilt (blijft maar wissen) en doen de ruitensproeiers het niet meer.
Tot nu toe werd er in Duitsland en in Nederland alleen een kapotte zekering van de ruitensproeiers gevonden, maar dat zal toch niet weekelijks mogen gebeuren.

Heeft iemand een idee, wat hier aan de hand kan zijn?

Groeten

Sven

nomad

Senior Member
Ik heb nu al de tweede keer een rara storing in mijn electronica:
Parkeerlicht gaat kapott (geen probleem, maar onhandig te wisselen)
vervolgens slaat de ruitenwisser achter op tilt (blijft maar wissen) en doen de ruitensproeiers het niet meer.
Tot nu toe werd er in Duitsland en in Nederland alleen een kapotte zekering van de ruitensproeiers gevonden, maar dat zal toch niet weekelijks mogen gebeuren.

Heeft iemand een idee, wat hier aan de hand kan zijn?

Groeten

Sven
Is ie al eens uitgelezen ? Want dit soort foutmeldingen worden meestal wel opgeslagen en dan met name welke ECU er bij betrokken is.

glasfluss

Donateur
Ik neem aan van wel, echter weet ik het resultaat niet. Mijn eerste aaname was ook geheugen uitlezen en dan weet men wat er aan de hand is. Echter tot nog toe kreeg ik daar niets over te horen.

Sven

Octavia_II

Actief lid
Ik neem aan van wel, echter weet ik het resultaat niet. Mijn eerste aaname was ook geheugen uitlezen en dan weet men wat er aan de hand is. Echter tot nog toe kreeg ik daar niets over te horen.

Sven

Hoi Sven,

heb je het probleem nog steeds?
Wil wel een keer langs komen om je foutgeheugen uit te lezen.

Ps. Natuurlijk kost dit je niets!

Groet,

Charlie

glasfluss

Donateur
Hoi Charlie,

bedankt voor je aanbod. Op dit moment (na de 2de keer zekering vervangen) is het probleem verdwenen. Bij de laatste beurt werd no de ruitensproeierpomp gewisseld omdat ie wellicht re zwaar zou lopen. Ik geloof er niets van want de pomp deed het al weer 6 weken met de nieuwe zekering.
Maakt niet uit, op dit moment werkt alles weer naar behoren.

Sven

Bovenaan Onderaan