Ik denk dat het je hobby moet zijn om met dit soort dingen bezig te zijn. Die Pi's zijn wel erg leuke dingen, oorspronkelijk opgezet als educatief project. Van de officiele raspberry Pi website: "We want to see it being used by kids all over the world to learn how computers work, how to manipulate the electronic world around them, and how to program". Ik heb er zelf geen ervaring mee, wel een beetje met andere hobby-spullen (Arduino, Netduino)
Wat betreft specifiek de CarBerry, ik heb die website minstens een jaar geleden ook wel eens bekeken, en er is sindsdien niet veel veranderd, geen projecten bijgekomen. In principe zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos, zo'n beetje alles wat je kan bedenken kun je ook wel maken, maar je moet het plezier dan wel zoeken in zo'n project zelf, niet zozeer in het gebruik denk ik.
Over die prijs, let op, voor die 75 euro ben je er niet, er zit geen Raspberry Pi zelf bij, het is alleen een zogenaamd "shield", een soort opklikbare uitbreiding voor je Pi zelf. Om er echt wat aan te hebben moet er naast de Pi ook minstens nog een scherm bij, die zijn ook niet gratis, misschien een OBD2 extender als je iets vanuit de auto zelf wilt meten en zichtbaar maken (motormanagement parameters bv), een paar honderd euro verder ben je al snel (Maar ja, dan kun je in principe wel je eigen Columbus maken
![smile2.gif :) :)](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/smile2.gif)
)