Ratel 1.2 tsi 110pk

dennisvdl

Nieuw lid
Zijn er nog mensen dat last hebben van een geratel (ik denk van het actuator stangetje) bij optrekken? Auto is maandag in de garage geweest maar daar horen ze zoals gewoonlijk niks. Je hoort het vooral vanaf 1800 toeren en als je in een smal straatje en alles goed weerklinkt. Auto is wel MY2016.

DannyG

Forumguru
Heb zelf ook een OIII 1.2TSI 110pk en het enige wat ik hoor vanaf iets boven de 1500tr/min is het aanslaan van de turbo. Zeker geen geratel (alhoewel ik niet juist weet wat je daar mee bedoelt natuurlijk ;) ).

Als de garagehouder mee rijdt, hoort ie het dan niet en jij wel?

dennisvdl

Nieuw lid
Garagehouder en mecanieker horen niets, maar zelfs mijn vrouw hoort het . Kan het geluid niet echt beschrijven maar klinkt zoals een rollend geratel, precies lagerballetjes die over elkaar gaan. Als de mensen hun hoofd al omdraaien om te kijken, verbeeld ik het mij alleszins al niet vind het zelf heel vervelend. Mss dat het uit de versnellingsbak komt? Schakelen gaat nogal met een luide klik en als ik achteruit rij en op de rem duw klinkt er ook een bonk

DannyG

Forumguru
@dennisvdl : Heb je misschien niet binnen redelijke afstand een andere garagist die je het eens kan voor leggen? Wat jij vertelt moét toch gewoon vast te stellen zijn. Lijkt me meer iets van dat er geen tijd voor gemaakt wil worden. Normaal is die bonk in ieder geval niet (luide klik tijdens het schakelen: ik hoor wel dat ik schakel maar dat is enkel met de ruit open).

Succes en ik hoop dat je gauw van deze situatie verlost mag zijn.

Hetzer

Forumguru
mijn vorige F-2 had bij het starten ook last hiervan, ze verdachten toen de kettingspanner

dennisvdl

Nieuw lid
Vandaag het actuator stangetje vergeleken met een collega met dezelfde motor en zelfde afleverperiode, geen speling bij hem..
Bij mij wel. Heb ook filmpjes gemaakt maar weet niet of ik deze hier kan opzetten

gerven

Lid
Ik had ook een ratel met mijn 2014 Octavia ABL. Bleek een kapot wiellager te zijn rechtsvóór. Maar klonk alsof het onder de motorkap vandaan kwam.

Bovenaan Onderaan