Ratelen van airco compressor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten

Forumguru
Kent iemand het verschijnsel van een raar, ratelen / brommen van de compressor van de airconditioning? Het geeft een heel vreemd geluid en veranderd van frequentie bij het gasgeven.

(Skoda Fabia Combi Equipe plus 1.4 16v 74kw)

Daniel

Lid
Ik heb heb dat ook wel eens,maar volgens mij heb ik dat alleen als ik de blower op de vooruit heb staan /forum/images/graemlins/confused.gif

Fabia

† In Memoriam
Ik ken dat ratelen en brommen van arico ook. Ik had dat bij mijn vorige Fabia, het werd steeds erger. Zo erg dat het boven het geluid van de compressor boven de motor uit kwam. Ik heb toen de airco laten reinigen en opnieuw laten vullen maar het geluid werd er niet minder om. Volgens mij was de compressor aan het stuk gaan. Maar hoe het verder gegaan is weet ik niet want ik heb de Fabia ingeruild voor een nieuwe. Vraag het eens aan je dealer.

Het is niet de compressor maar een soort regelventiel in het aircosysteem.
Als je de temperatuur op een bepaalde waarde ingesteld hebt, en de airco heeft die waarde bereikt, dan wordt er zoveel koudemiddel naar de verdamper gestuurd als nodig is om die bereikte temperatuur te behouden.
Als je de temperatuur op volledig koud zet zul je het niet horen vermoed ik.

Vele Fabia's hebben daar last van.

Stoort het je en heb je nog garantie kun je altijd nog proberen het ding te laten verwisselen.

Groeten, Gompy

Bijlagen

• 32109-fahren.gif
    32109-fahren.gif
    3,1 KB · Weergaven: 81

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Maarten_SFCEP</font><hr />

Kent iemand het verschijnsel van een raar, ratelen / brommen van de compressor van de airconditioning? Het geeft een heel vreemd geluid en veranderd van frequentie bij het gasgeven.

(Skoda Fabia Combi Equipe plus 1.4 16v 74kw)

[/ QUOTE ]

Ik heb er nog eens goed op gelet,het is alleen bij mij als ik de graden in stel zeg maar,dus als ik hem weer hele maal terug draai (op zijn koudst) dus,dan gaat het weg!!

Maarten

Forumguru
Vandaag wederom bij de dealer geweest.
De monteur heeft het aangehoord en vermoed dat het de compressor is. de onderdelen zijn besteld en 3 januari gaat hij naar de garage.

Afwachten maar....

geestje

Nieuw lid
Onze Fabia heeft het zelfde gehad, de airco heeft toen bij de dealer een servicebeurt gehad (door een aircobedrijf) waarna het weer weg was. We kregen daarbij een certificaat dat de airco een servicebeurt heeft gehad

Maarten

Forumguru
Ondertussen is de auto voor zijn eerste beurt naar de garage geweest en hebben ze daar de hele compressor vervangen. Het vreemde geratel is nu helemaal weg! Hopen dat het wegblijft!

Fabia

† In Memoriam
Ik hoop alleen dat het probleem weg blijft want het ontstond juist na verloop van tijd. Mijn eerste Fabje had er in het begin totaal geen last van maar na verloop van tijd begon de airco steeds meer te gieren als íe aanstond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan